tiistai 5. elokuuta 2014

aamiais sämpylät(resepti)toisen blogin arvonnan mainostusta ja aamujoogaa

http://fat-to-fit-project.blogspot.fi/2014/08/arvonta.html osallistuin fat to fitblogissa arvontaan..osallistu sinäkin,on mukavat palkinnot!tää on mulle uusi blogi jota just viime viikolla aloin seuraamaan,mukava ja mielenkiintoinen.
aamulla heräsin puol yhdeksän ja meinasin lähteä lenkille,mutta en viitsinyt..leivoin makoisia sämpylöitä ja jumppasin vartin verran rauhallisia jooga ja venyttely jumppia.aamiaiseksi vetelin 125g rasvatonta rahkaa sunnuntaina kerättyjä viinimarjoja ja banaanin.ja tietty yhden vastapaistetun sämpylän. http://tupuv.blogspot.fi/2012/07/pehmeat-sampylat.html tuolta tupun tuvan sivuilta löysin ohjeen joka oli helppo ja maukas.
6 dl maitoa tai vettä (minä käytin 1,5dl rasvatonta maitoa ja 5dl vettä)
50 g hiivaa(mulla oli pussi kuiva hiivaa)
2 tl suolaa
2 tl sokeria
14 dl vehnäjauhoja (mulla oli hiivaleipäjauhoja ja hyppysellinen kauraleseitä ja pellavan siemeniä)
120 g voita tai margariiniä(mä laitoin juoksevaa margariinia n.puol desiä)
Lämmitä neste käden lämpöiseksi. Liota siihen hiiva,suola ja sokeri.(kuivahiiva lisätään jauhoihin)
Lisää vehnäjauhoja vähitellen.
Kohota liinan alla kaksinkertaiseiksi.
Vaivaa taikinaa pöydällä ja jaa viiteen osaan ja siitä pötköksi ja leikkaa sopiviksi paloiksi.(minä kyllä pyörittelin ihan yksitellen sämpylöiksi)
Jätä kohoamaan leivinpaperin päälle pellille, liinalla peitettynä.
Paista 250 10-15 minuuttia.
tässä rahka sörsselini,ei tartte mitään makeutusta,kun laittaa banaania.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

olis mukavaa saada kommentteja!