torstai 1. tammikuuta 2015

Haaveita/unelmia/suunnitelmia : katsaus vuoteen 2015

Tervepä terve!Siinäpä se vuosi keikahti toiseen viime yönä.Meillä kävi iltapäivällä sisko miehensä kanssa hakemassa pojan kotiin ja söivät meidän kanssa tortilloita.
Mun äiti ja isä tupsahti kylään myös vähäksi aikaa ja illalla lapsuuden ystävä mies ystävänsä kanssa tuli viettämään iltaa.Pelailtiin rähinä aliasta,niin että pyöräytettiin ja katsottiin mistä numerosta pitää sana selittää ja oikein arvannut tai tiennyt sai kysyä.Ai hitsi miten kivaa,varsinkin kun minä ja ystäväni löydettiin yhteinen sävel..me oltiin voittamattomia..vaikkei siis oikeastaan kilpailtukaan:)
Kaverin miesystävä oli ekaa kertaa meillä ja vähän hiljainen oli,mutta varmaan mahdollisesti uskaltaa uudelleenkin kylään.
Yöllä kirjoitinkin parhaita paloja viime vuodesta,tänään vuorossa katsausta tulevaisuuteen..

Ensimmäinen homma on tän painon saaminen alas,ainakin muutama kilo,5 olis hyvä.Liityin keventäjiin kun se on ilmainen 2 viikkoa,tutustun siihen vähän ja huomenna aloitan pitämään ruokapäiväkirjaa..karkkilakko alkaa virallisesti maanantaina,mahd jo aiemmin.Verenpaineeseen ja muutenkin terveyteen on vaikutusta pienelläkin painonpudotuksella.Punnaan itseni maanantaisin,eli ensi maanantaista lähtien merkkaan tännekin edistymistäni.Viime vuonna paino lähti hyvin laskemaan ,mutta liikunta kärpäsen puraistua todenteolla en enää jaksanut miettiä syömisiäni.Alkupisteeseen en ole palannut,mutta karu totuus selviää maanantaina.

Liikunta on siis todella vallannut mun kehon ja mielen!Varsinkin juoksu.Juoksua en aio lopettaa vaikkakin täytyy vähän monipuolistaa treenejä.

Eka puolikas tänä vuonna.Se on jo melko varmaa,tai ihan varmaa jos en telo itseäni.En ole ilmoittautunut mihinkään tiettyyn tapahtumaan vielä,mutta keväällä tai alkukesästä haluaisin mennä johonkin tapahtumaan juoksemaan puolimaratonin.Syksyllä olisi suunnitelmissa yhden uuden juoksukaverin kanssa mennä tallinnaan juoksemaan puolikas..Eli kaksi puolikasta suunnitteilla tälle vuodelle.
Alan pidentämään taas lenkkejäni ainakin välillä ja vaihdan vauhteja,välillä lujempaa ja välillä etanaa..hidastaminen on kuulemma a ja o ,mulla lähtee helposti lapasesta ja juoksen 6.20-6.40 vauhdilla vaikka 7 ja risat olis hyvä pitkien lenkkien vauhti.
Tolla nopeammalla vauhdilla jaksan juosta korkeintaan 15km tai sen jälkeen ei tunnu mukavalta.Hitaammalla vauhdilla pystyn juoksemaan nauttien ja hyvällä fiiliksellä pitempäänkin.
Onneksi olen löytänyt uusia ihania juoksukamuja jotka opettavat minua hidastamaan ja juoksemaan eri vauhdeilla.
Muutenkin haluan juosta eri tavoilla,lyhyitä vetoja,cooperin testi,mäkijuoksuja 10km juoksuja polkujuoksuja yms!

Monipuolinen liikunta,kun hurahdin juoksuun,olen unohtanut melkein kokonaan muut liikkumiset.Kävellyt olen ja välillä vähän jumppaillut,mutta monipuolisemmin pitäisi treenata.
Olen aloittamassa aikuisten yleisurheilukoulun tammikuussa,jännää!
Olin eilen pitkästä aikaa ryhmäliikunta tunnilla,kiinteytys tunti,steppilaudalla ja painoilla.Tuntui mukavalta ja lihaksissa,varsinkin käsissä tuntee tehneensä jotain.Meinaan mennä useamminkin jumppiin,erilaisiin.
Kuntosalikin pitäisi ottaa kuvioihin,tai vaihdella jumppien ja salin välillä,katsellaan.
Talvi oli,toivottavasti tulee vielä uudelleen..haluaisin elvyttää lapsuuden kivan harrastuksen ,hiihdon.Toissavuonna hiihtelin muutamia kivoja lenkkejä,mutta viime vuonna oli niin surkeat kelit,etten ehtinyt kertaakaan suksille.
Luistelemaankin pitäisi päästä,välillä olen poikien mukana pyörinyt ympäri kenttää,sekin on kivaa,vaikken osaa temppuilla,enkä uskalla pelata jääkiekkoa.
Kaikenlaista kivaa olisi mukava kokeilla,olen avoin ehdotuksille!

Viime vuonna hain fysioterapeutti koulutukseen,en päässyt lähimainkaan,mutta voisin ehkä yrittää johonkin kouluun hakea..mietitään mietitään.
Olen muutaman kerran jäänyt virkavapaalle ja tehnyt keikkoja seuren kautta päiväkodeissa ja vanhusten palvelutaloissa ja dementia yksiköissä.Olen taas alkanut miettimään keikkailun vaihtelevuutta ja erilaisia paikkoja ja ihmisiä työkavereina ja asiakkaina.Mitään päätöksiä en ole tehnyt vielä.
(mielenterveystalo.fi)
Kaikenlaista kivaa voisi tehdä,en vaan halua suunnitella liikaa,katselen ajan kanssa tai heittäydyn mielenkiintoisiin juttuihin noin vaan.Liika suunnittelu ei sovi minulle,elän pieniä pätkiä kerrallaan,jotain kiintopisteitä tietty pitää olla,mutta ei liikaa lukkoon lyötyjä juttuja.

Perheen ja suvun ja ystävien kanssa ei voi viettää liikaa aikaa.Aina täytyy löytyä aikaa tavata ystäviä tai vaikka viettää laatuaikaa lasten tai miehen kanssa.

Tässä jotain mietteitä tälle vuodelle,katsotaan minkälainen tästä vuodesta tulee!!Onko sinulla suunnitelmia vai elätkö hetkessä?

4 kommenttia:

  1. Keventäjillä ja kalorilaskurilla mä olen saanut hyviä tuloksia :). Tsemppiä painonpudotukseen ja muihin vuoden tavoitteisiin :). Hiljaa juokseminen on yksin haastavaa, kaverin kanssa paljon helpompaa :)

    VastaaPoista
  2. joo,niin on!ilman uusia kavereita(kiitos fb:n juoksuryhmät)en kehittyisi mihinkään vaan tamppaisin samoja vauhteja ja kyllästyisin..tsempit sullekin!

    VastaaPoista
  3. Hyvältä kuulostaa sun tavoitteet! Tsemppiä niiden toteuttamiseen! :) Kevään puolikkaaksi ehdotan HCR:ää, mistä toi kuvakin on! Nähdäänkö siellä? Hyvää uutta vuotta! :)

    VastaaPoista
  4. joo,siksi laitoinkin ton kuvan,kun se vois olla tosi hyvään aikaan ja kiva iso tapahtuma,ei tartte yksin uurastaa;)tottakai nähdään viimeistään siellä,jos ei aiemmin jossain törmätä(yhteislenkit yms)

    VastaaPoista

olis mukavaa saada kommentteja!