keskiviikko 1. huhtikuuta 2015

mistä oli mun viikko tehty

Mulla on alkanut menemään pitempään näitten kirjoitamisteni kanssa.  Taas on vierähtänyt viikko viimeisestä. Kerron tässä seuraavaksi touhuista viikon varrelta.

Torstai 26.3
oli kiire päivä töissä ja kun pääsin vihdoin puoli viisi lähtemään olo oli vetämätön ja väsynyt. Kävin pikapikaa kotona vaihtamassa vaatteet ja söin omenan ja join vettä. Ois pitänyt syödä enemmän, mutten mä ehtinyt siinä hötäkässä.
Ajelin autolla kuusijärvelle josta kuusijärven 10km metsäyhteislenkki lähtee. Lähdettiin juoksemaan puoli kuusi sipoonkorpeen. Osittain jäistä ja lumista, osittain sulaa.meitä oli melkein kaksikymmentä. 4km kohdalla mäet tuntui ekan kerran liian kovilta, ei hidastettu mäissä ollenkaan vaan se noin 7min/km vauhti oli kokoajan. Mä oisin tarvinnut kävelyä mäkien jälkeen ,tai selvää hidstusta, varsinkin tossa väsymyksessä ne otti koville. Huutelin porukat odottamaan ja pääsin aina hyvin porukkaan mukaan. Noin seitsemän kilsan kohdalla oli pakko kävellä ja onneksi pari mukavaa miestä jäi mun kaveriksi hidastamaan. Miehet sanoivat nauttivansa metsälenkeistä eikä vauhti ole heille niissä tärkeintä. Kävelin mäet ja muuten pystyin hölkkäämään hyvin. Muitten selät vilahteli aina välillä, eli eivät muut kauas karanneet. Ehdin loppujen lopuksi ennen muita parkkikselle, kun kiersin kuusijärven rantoja pitkin ja muut teki loppuun mäkikiekan.
Pääporukan keski vauhti oli 7.28 ja mulla 7.38 eli aika hyvin jaksoin. Oon sitä mieltä, että kunto on syksystä noussut, energiat vaan loppui pitkän päivän ja liian kevyen syömisen vuoksi. Uudelleen taas jossain vaiheessa. Rauhalliset metsälenkit on mun juttu, mutta on kiva kokeilla välillä kovempiakin.

Lauantaina kävin reippaalla puolentunnin metsäkävelyllä aamulla.

Teki tosi hyvää. Kävelyn jälkeen tein 6.5km lenkin juosten maantietä ja asfalttia pitkin.. jaloissa tuntui reipas metsälenkki kuusijärvellä, silti juoksin melko lujaa 6.3min/km keskivuhdilla

Lauantaina lähdettiin miehen kanssa pitkästä aika kahdestaan yhden yön reissuun. Tällä kertaa extempore reissulle tampereelle. Mä oon käynyt tampereella viimeksi lapsena särkänniemessä.
Oikein kivan tuntuinen paikka, tosin sateisen ilman ja lyhyen vierailun vuoksi ei kauheasti tullut kierrettyä. yövyttiin mango hotellissa joka on melko edullinen mutta mukava hotelli parin kilsan päästä keskustasta. Matkustettiin syömään ja yökerhoon paikallisbussilla, joita kulki tosi hyvin. Tajusin napata bussipysäkistä kuvan kännykällä, että muistettaisiin paluumatkalla oikeat bussit.
Syötiin mahtavat hampurilaiset pancho villassa ja istuskeltiin baarissa ja yökerhossa muutama tunti ja kun meno alkoi vanhoista(heh) tuntuman kovalta, lähdettiin bussilla takaisin hotelliin. Aamulla aaamiainen maistui hyvältä, eli voin suositella edullista mango hotellia muillekin.

Sunnuntaina kotiin tultuani kävin pienen rauhallisen kävelyn tekemässä, muuten otin rennosti.

Ti 31.3

Menin yleisurheiluun autolla, en jaksanut tällä kertaa kävellä sinne. Hölkättiin 3,5km rauhallisesti ja lopussa pari pientä vetoa nostamaan sykettä . Tehtiin kuntopiiri 20 vatsaa 20 selkää 10 punnerrusta ja 20 kyykkyä ja jokaisen liikesarjan jälkeen heitettiin pareittain kuntopalloa(meillä 1 kg) 20 kertaa 10 edestä ja 10 yläkautta. Lopuksi 10x80m vetoja hölkkäpalautuksilla. Hyvät hikitreenit ja niitten jälkeen 15 minuuttia kuntosalilla käsiä ja kyykkyjä tehden. Illalla venyttelyt.

Mukavasti meni siis viikko ja tänäään menen vetämään 1000m vetoja eläintarhan kentälle kestävyyttä pintakaasulla fb sivun porukan kanssa.  Vähän jänskättää kun en ole noin pitkiä vetoja tehnyt ennen, mutta on kiva taas nähdä porukkaa ja kokeilla erilaisia treenejä. Siitä sitten lisää myöhemmin!
Mukavaa keskiviikkoa ja kivaa pääsiäistä.