perjantai 26. kesäkuuta 2015

hcm mun eka maraton, jo elokuussa!!

Uskomatonta, mutta totta, mä meen maratonille 15.8 2015!! Vuosi sitten haaveilin joskus juoksevani puoli maratonin ja senhän toteutin jo toukokuussa hcr.ssä 2.15 aikaan. Mutta vuosi sitten pidin maratonia todella kaukaisena ja en uskonut sitä koskaan haluavani juosta..Hyvin menneen puolikkaan jälkeen olen huomannut miettiväni maratonia enemmän ja pitäväni sitä mahdollisena tulevaisuudessa.
Osallistuin juhannuksen aikaan veikkauksen kisaan jossa arvottiin paketteja hcm maratonille tai 17km street runille. Mä osallistuin maratonin arvontaan ja laitoin vielä, että muuten juoksisin ekan maratonini mahdollisesti ensi vuonna, mutta jos voitan lupaan yrittää jo elokuussa. Koskaan en voita mitään , mutta nyt arvottiin 20 pakettia ja mä olin yksi onnekas! Saan myös veikkaus paidan ja hikijarrun (froteinen pääpanta?) ja mahdollisuuden asiantuntijan tapaamiseen ennen kisaa ja jotain vinkkejä yms..
A-P-U-A! Jännittää kamalasti. Tai nyt alkaa jo helpottaa vähän. Olen kysellyt kavereilta jotka on juosseet maratoneja vinkkejä ja saanut hyviä ideoita ja kuullut, että mun treenit on jo hyviä maratonia varten ,eikä tartte muuttaa oikein mitään.
maanantaina juostiin metsälenkki yhden juoksukaverin kanssa

vaihtelevaa maastoa,ihana lenkki 11.13km 1h48 min.

to juostiin sokean juoksukaverin kanssa savelasta vanhankaupungin koskelle ja takaisin

tänään perjantaina kävelin hoitokoiran kanssa pitkän aamulenkin

mäkisiä hakunilan urheilupuiston lähistön maastoja.

kaverikin oli tyytyväinen kun pääsi aamulla 8.5km 1h33min pitkälle haistelulenkille.

Olen myös pyöräillyt ja kävellyt tosienkin pitkän ja monia lyhyitä(niitä en aina merkkaakaan)lenkkejä tällä viikolla. Illalla olen menossa yöjuoksuun pienellä porukalla kisahallilta ko 22.00.
Huomenna ehkä joku veto tai intervalli/ vauhtileikittely treeni ja su sitten pärnuun, jossa ois myös tarkoitus juosta ainakin vähän. Yritän olla streessaamatta maratonista, vielä ehtii treenata monipuolisesti, onneksi kunto on jo melko hyvä..mutään huippuaikaa sinne ei lähdetä yrittämään. Määräajassa (6h) maaliin mutta vähän houkuttelee 5h jäniksen peesi...en tiedä vielä.. Vinkkejä otetaan taas vastaan, en tosiaan tiedä mihin taas olen itseni pistänyt. Mut hei, innoisssani mä päällimmäiseksi kuitenkin oon!!!!  Palaan taas!

Viikko 26, 22.06.2015 - 28.06.2015

Harjoitukset

Päivä Laji Otsikko Kesto Matka Vauhti Syke
maanantai Maastojuoksu sipoonkorvessa 1 h 48 min 11,1 km 9.43 min/km
tiistai Pyöräily pyörälenkki 1 h 26 min 23 km 16,1 km/h
tiistai Yleisurheilu sateiset treenit 1 h 45 min


keskiviikko Kävely sateinen kävely 1 h 10 min 6,95 km 10.04 min/km
keskiviikko Pyöräily kauppareissu 21 min 4,9 km 14,1 km/h
torstai Juoksu opasjuoksu 55 min 6,8 km 8.05 min/km
perjantai Kävely aamukävely koiran kanssa 1 h 33 min 8,5 km 10.56 min/km

Viikkoyhteenveto

Laji Kesto Matka Vauhti
Kaikki 8 h 58 min 61,25km 7.04min/km
Kävely 2 h 43 min 15,45km 10.33min/km
Maastojuoksu 1 h 48 min 11,1km 9.43min/km
Pyöräily 1 h 47 min 27,9km 15,7km/h
Yleisurheilu 1 h 45 min

Juoksu 55 min 6,8km 8.05min/km       

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

olis mukavaa saada kommentteja!