https://www.blogit.fi/juoksujalka-vipattaa/seuraa

blogini löytyy myös blogit.fi blogilistalta.

tiistai 5. syyskuuta 2017

syksy tulee ja tampereen maraton lähestyy

Terve! Viikot vierii ja kesä alkaa olla ohi. Onneksi on ollut ihan kauniita ilmoja vaikkakin melko kylmää viimeiset pari päivää.Tampereen maraton on 16.9. Jännittää jo jonkin verran. Aikaa en lähde juoksemaan, tää vuos ei ole mennyt putkeen, nyt mennään fiiliksellä. Kunhan maaliin pääsen hyvällä fiiliksellä ilman suurempia ongelmia. Treenit on sujuneet hyvin. Enemmänkin olisi voinut juosta, mutta olen lisännyt lihaskunto treenejä ja olen treenimääriin ihan tyytyväinen.  Viimeaikoina on tullut keskimäärin 3 lenkkiä ja 3 lihaskuntotreeniä viikossa.  Olen yhdistänyt treenejä, juoksulenkin jälkeen on ollut kiva tehdä puolen tunnin lihaskuntotreeni tai vaikka hikinen hiit.
Sitten on pystynyt pitämään keskimäärin 2 lepopäivää viikossa. Olen tehnyt netin kautta fitwithnana treenejä, ohjelma on loppumassa ja mietinkin jatkoa. Lihaskuntoa pitää edelleen kehittää.
Viikko sitten tein pitemmän lenkin 24km
. Se jää nyt ainoaksi pitkäksi ennen maratonia. Alle parikymppisiä olen kyllä tehnyt , eli eiköhän se riitä treeniksi. Viime viikon sunnuntaina piti juosta viimeinen pitkä n. 15km mutta oltiin viikonloppu kaverien mökillä ja tuli valvottua ja jätin suosiolla lenkin väliin. Maanantai aamuna kuitenkin juoksin 9km rennon ja mukavan lenkin
. Fiilis oli mukava ja tunne hyvä. Illalla venyttelin ja rullailin.
Tänään tiistaina oli lepopäivä, Illalla kuitenkin kevyt kävelylenkki 4km. Huomenna jonkinlainen aamulenkki ja jumppa, menen vasta yhdeksäksi töihin. Sauvakävelyä, jumppaa , venyttelyä ja kävelyä ainakin tälle viikolle vielä ja lauantaina porrastreenit klo 11.00 keinukalliossa (saa liittyä seuraan) sunnuntaina olen vetämässä juoksuliikkeen avointa hcr yhteislenkkiä. Siellä on eri vauhtiryhmiä, minä vedän 7 tai hitaampaa ryhmää. Sinnekin siis mukaan vaan! Ensi viikolla alkaakin sitten tankkaus. Lisään hiilareita ja juon tavallista enemmän vettä ja urheilujuomaa.  Treenejä teen vähemmän , vain kevyempiä ja rauhallisempi, joku pieni herättelevä vetotreenikin alkuviikkoon. Tiistaina hierojalle ja muutenkin kehonhuoltoa ensi viikkoon.  Näillä eväillä pitäisi jaksaa juosta 42km tampereella. Nöyränä mennään, matka on pitkä. Reitti on tasainen ja mennään 4 lenkkinä. en ole koskaan juossut maratonia neljänä lenkkinä, en tiedä onko se hyvä vai ei. Siinähän sen näkee. Mieheni tulee katsomaan ja hänen kannaltaan neljä kierrosta on ainakin hyvä. On helppo löytää kannustus paikka.
Onko sulla tulossa vielä jotain tapahtumia?
Mä lähden nyt nukkumaan, aamulla lenkille. Kivaa viikkoa!

3 kommenttia:

  1. Juoksen samana päivänä ekan puolikkaani täällä Jyväskylässä...vähän on menneet penkin alle reenailut mutta minkäs teet. Aika tavoitetta en uskalla sanoa, (oman ihteni) voittajana olen silti maalissa :D

    Hirveesti tsemppii! We can do it!
    No sulle se puolikas oli ihan piis of keik :D

    VastaaPoista
  2. niin joo sulla on se! tsemppiä ja nauti! eka kerta nautiskellen ilman aikatavoitetta. hyvin se menee! mulla pakara jumittaa muuten ihan ok. katellaan miten menee, aika stressaukaen jätän pois, fiiliksellä mennään.

    VastaaPoista
  3. Pirkan Hölkkä 1.10, sen jälkeen alkaa treenit kevään HCM:lle. Tänään alkaa kansalaisopiston astangajooga, tuleepa kerran viikkoon tehtyä kehonhuoltoa :D

    Kävikin niin että kuntokeskuksen asiakasetu oli eiliselle puolikkaalle, koko ajan kuvittelin juoksevani vasta viikon päästä. Herääkin kysymys, että miksi Tampereella on kaksi puolikasta viikon välein, riittääkö molempiin osallistujia? Tosin nyt oli puolikas ja 10 km, ensi viikolla puolikas ja kokonainen. Mutta siis, olen kaupungissa ja tulen kannustamaan reitin varrelle :) Ja edelleen sitä mieltä että eiköhän ehditä treffatakin jossain välissä :)

    VastaaPoista

olis mukavaa saada kommentteja!

Aurinkoa, kauniita maisemia ja hyvää fiilistä hcm 2018

Moi! No nyt se on juostu, hcm 2018! Viime vuoden hankaluuksien jälkeen tavoite oli hyvän fiiliksen juoksu ja ajallisesti 5 tunnin alitus. Tä...