tiistai 19. kesäkuuta 2018

kesä suunnitelmia, vai onko niitä?

Moi!
Nyt ajattelin laittaa ylös vähän kesän haaveita ja suunnitelmia.
Mä oon jossain vaiheessa ahtanut kesät niin täyteen ohjelmaa, että olin varmasti loman jälkeen väsyneempi kuin ennen sitä. Nyt kun pojat on isoja eivätkä halua enää joka paikkaan mukaan, niin kotona vietetyt lomapätkät on tulleet tutuiksi. Nyt vanhempi poika aloittaa armeijan leivissä heinäkuussa ja lomailee sitä ennen kaverinsa kanssa , eli koko perheen lomia ei tule, ellei jonain viikonloppuna poika kotilomillaan tule mukaan mökille tms.
En ole suunnitellut täksi kesäksi oikeastaan mitään. Isomman pojan valmistujaiset
ja pienemmän rippijuhlat
oli oikeastaan ainoat lukkoon lyödyt jutut.
Juhannukseksi mennään mökille hartolaan , jossa on mun vanhemmat myös. Mennään sinne miehen kanssa kaksin , kun kumpikin poika ilmoitti menevänsä kavereidensa mökille. Niin se aika vaan menee, enää ei tarvitse etsiä lapsenvahtia, vaan yritetään houkutella pojat mukaan. Juhannuksen vietto on aikalailla rentoilua, saunomista ja syömistä. Todennäköisesti tulee juostua myös tai pyöräiltyä.
Olen nyt ensimmäisen lomapätkän 2 viikkoa ja 2 päivää lomalla ja palaan 2.7 töihin. toinen lomapätkä alkaa heinäkuun puolenvälin jälkeen ja palaan töihin koulujen alettua. Toisella pätkällä lomailee myös mieheni pari viikkoa.
Tällä ekalla lomapätkällä nautin aikatauluttomuudesta. Voi lenkkeillä kun huvittaa, eikä ole kiire mihinkään.  Olen sopinut lenkkejä eri paikkoihin ja eri aikoihin.
tämän aamun aamulenkki hakunilan urheilupuiston metsässä
Haluaisinkin juosta kesällä mahdollisimman paljon, mutta kroppaa kuunnellen. Lihaskuntotreenejä ja venyttelyjä myös ja jos mahdollista, ulkona. Haluaisin juosta eri paikoissa. Myös mulle uusissa lenkkimaastoissa. Jos sulla on joku kiva lenkkimaasto melko lähellä itä- vantaata (korkeintaan 50km) niin laita viestiä! Tuun sun kanssa mielellään juoksemaan jos menet rauhassa:) Voin myös tehdä tapahtuman lenkistä ja saaatais ehkä kiva porukka kasaan. Tää siis edellyttää sulta opastamista, mä eksyn kotimaastoissakin helposti.
 Olisi kiva myös kokeilla jotain uutta lajia, vaikka suppailua tms.
Tällä ekalla pätkällä ei varmaan mitään kummempia tule tehtyä. Tai käytyä missään kauempana. Kotona lomailukin on kivaa. Voi käydä vaikka syömässä poikien kanssa jossain kivassa paikassa jos eivät muuten mun mukaani lähde.
Kun menen töihin heinäkun alussa, pystyy silloinkin tekemään kaikenlaista, kesäillat on valoisia. Ei tietty jaksa niin paljon kun on päivät töissä. Saatiin vuorot jo valmiiksi, pystyy vähän suunnittelemaan jo etukäteen.
Toisella pätkällä haluaisin matkustella vähän enemmän ainakin suomessa, ehkä virossa tai ruotsissa tms. Mökkeillä ja viettää perheen , kaverien ja sukulaisten kanssa aikaa. Olisi myös kiva osallistua johonkin juoksutapahtumiin. Olen miettinyt keuruun yömaratonia jossa olen ollut jäniksenä kahtena vuonna. Nyt olisi kiva juosta siellä itse omaa aikaa vaikka puolimaratonilla. Toinen vaihtoehto olisi pyhän olavin maraton savonlinnassa. Siellä en ole koskaan juossut vaikka muuten kesiä on tuolla seudulla tullut vietettyä paljon, kun mummo asui enonkoskella. Tuolla ei maratonia tänä vuonna olekaan, vaan puolikas, mikä tuntuisi hyvältä ajatukselta tähän väliin. Yksi vaihtoehto olisi hämeenlinnan kaupunkimaraton jossa voisi juosta kokonaisen tai puolikkaan. Noihin voisi yhdistää yöpymiset myös leirintäalueille tai hotelliin ja lomailla vähän eri paikoissa. Onko sulla vinkata heinäkuun puoleenväliin ja / tai elokuun alkuun jotain kivaa tapahtumaa? Kerro toki perusteluineen. Syksylle  haluan myös jotain tai jonkun tapahtuman , mutta sitä ehtii vielä miettimään.
Meillä on 26.6 20v hääpäivä. Ei olla vietetty kovinkaan ahkerasti noita, mutta nyt olin ajatellut, että 20v hääpäivää olisi kiva juhlistaa jotenkin.
Meillä oli kuitenkin kahden viikon välein poikien juhlat, eli ihan heti ei juhlita, mutta vaikka loppukesästä / alkusyksystä voisi keksiä jotain. Olisi kiva myös mennä johonkin matkalle , mutta se riippuu rahatilanteesta. Viimeaikoina ollaan joka kesä oltu miehen kanssa jossain kahdestaan , tähän mennessä suomessa, sekin on kivaa. Miehellä on moottoripyörä ja sillä varmaan joku pikku reissu tehdään, mies ajelee itsekseen pitempiä.
Eli niinkuin huomaatte, suunnitelmia ei paljon ole, mutta se on ihan oma valinta ja myöskin se vaikuttaa, ettei miehellä ole kuin kaksi viikkoa lomaa. Olen nauttinut tähän mennessä tosi paljon tästä lomasta. Olen juossut paljon , sekä poluilla, että asfaltilla ja hiekalla. Ollaan vietetty perhejuhlaa rippijuhlien parissa ja olen venytellyt ja lepäillyt ja sopivasti myös hoitanut kotihommia.
Huomenna olen menossa juoksemaan aamulenkkiä töölön kisahallilta ja ajattelin myös pulahtaa uimastadionin altaisiin.
Minkälaiselta sun kesä kuulostaa? Suunnitteletko etukäteen, vai menetko päivä kerrallaan?
Nyt menen nukkumaan, huomenna aikainen herätys aamulenkin takia. Mä palaan taas!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

olis mukavaa saada kommentteja!