sunnuntai 13. toukokuuta 2018

Viikon treenit (toka vika viikko ennen maratonia)

Moi! Viikot menee sellaista kyytiä, että taas jäi toinen postaus kirjoittamatta. Ensi viikolle mulla on suunniteltu toinenkin kirjoitus, eli pitäisi tulla kyllä.
Toka vika viikko ennen maratonia meni ja enää on viikko jäljellä, hurjaa! Jännitys alkaa vähän jo kipristelemään vatsan pohjassa ja ajatukset menee yhä useammin maratoniin. Viikko meni suunnitellusti ja hyvin. Tässä viikon tärkeimmät.
Ma: kalevalainen jäsenkorjaus (2h)  töiden jälkeen.

Tekipä hyvää!
Ti:25 min venyttely illalla
Ke:30 min joogaa ja 30 min terve selkä treeni illalla, myös pallo hierontaa ja rullausta.
To: aamulla heti herättyäni joogasin 30 min Ja aamupäivällä Naisten Kymppi yhteislenkki (Jennyn kanssa vedettiin) alkuun koordinaatioita ja loppuun venyttelyjä.
Tunti rauhaisaa hölkkää kävely pätkillä. Kiva ilma ja porukka! Iltapäivällä liikkuvuus ja kehonpaino treeni, oli tehokas!
Pe:20 min kävelyä ennen töitä. Illalla venyttelyä 20 min
La: aamupäivällä reipas 6km.oli tarkoitus juosta vähän maraton vauhtia kovempaa, mutta menikin kevyen tuntuisesti kovempaa joten annoin mennä.
Ilma oli lämmin yli 20c ja kaadoinkin vettä päähäni joka kerta kun join. Aina lämpimillä ilmoilla lappujuoksuissa kaadan vettä päähäni juomapisteillä ja tietty juon myös.  36min ja 6km, oikein hyvä viimeinen reipas ennen maratonia.
Su: olin aamupäivällä hoitamassa reilun 3h kummitytön 8kk vauvaa ja kävelin vaunulenkin 45 min.

Päivällä käytiin poikien kanssa äitienpäivä päivällisellä ja kakulla vanhempieni luona. Ihanien herkkujen jälkeen melkein suoraan polkulenkille sipoonkorpeen. Tuntui kyllä alkuun melko hankalalta juosta täydellä vatsalla, mutta olo helpotti pian. Kiva kesäinen keli ja mukava porukka ja reitti, mikäs sen parempaa!
Tää oli mun vika pitkä ennen maratonia. Lenkin jälkeen kevyet venyttelyt.
Tässäpä ne tärkeimmät oli. Hyvin meni ja luottavaisin mielin kohti maratonia. Viimeinen viikko ennen maratonia starttaa huomenna. Suunnitelmissa on 1 alle tunnin kevyt lenkki ja yksi jossa on intervalleja tai vetoja. Muuten kehonhuoltoa ja lepoa ja ti-to hiilaria lisää aterioille ja nestettä erityisesti lisää. Palaan alkuviikosta maratonille valmistautumisesta maraton päivänä, pukeutumisesta, syömisestä yms.
Miten sun valmistautuminen, onko rituaaleja?
Mä palaan pian, kivaa viikkoa!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

olis mukavaa saada kommentteja!

pehmoisia paketteja juokseville

Moi! Täälläpä sitä taas ollaan! Yllätän jopa itseni, että ehdin näin hyvin blogin ääreen. Palasin töihin maanantaina ja olo on ollut hyvä. P...