torstai 23. toukokuuta 2019

palauttelua ja varusteluetteloa doublelta, mitkä toimi ja mitkä ei.

Moi! Täällä taas! Palautuminen on lähtenyt hyvin käyntiin. Sunnuntaina olin ihan tönkkö, nyt alkaa jo jalat toimia. Juoksemaan en lähtisi vielä. Toissa iltana venyttelin pitkät rauhalliset venyttelyt n. 40 min, teki tosi hyvää.


Eilen kävelin n. 3km aamulenkin. Eilen oli jotenkin pahin allergiapäivä, ilta meni ihan yskimiseksi ja rään oksentamiseksi. Meinasin lähteä lääkäriin, mutta, höyryhengityksellä ja levolla ja veden juonnilla helpotti vähitellen. Aamulla olin jonkin verran paremmassa kunnossa ja päivä sujui hyvin. Lääkäriin varasin ajan, jotain lääkitystä tähän on saatava, heinix ja duact ei tunnu auttavan.
Lauantaina on Naisten Kymppi, jonne olen menossa Tiinan ja Marikan kanssa nauttimaan tunnelmasta kävellen. Toivotaan, että allergia ei äidy ihan mahdottomaksi, ettei kiva tapahtuma mene sivu suun.
Otan edelleen  rauhassa ja keskityn kehonhuoltoon ja yritän hoitaa allergian pois. Onneksi viime viikonloppuna ei ollut näin pahoja oireita.
Multa on kysytty kengistä ja muista hyvistä luottovermeistä pitkille lenkeille. Tässä mun hyväksi koetut vermeet lauantailta:
Mulla oli erikseen otetut kuvat kaikista, mutta kuvien siirrossa oli jotain häikkää, eli näillä mennään.
juoksin sekä puolimaratonin, että maratonin Yvetten martinan malliston paidalla , sain sen viime viikolla malliston lanseeraustilaisuudesta. Tosi ihana ja ohut hihaton toppi, en ollut koskaan käyttänyt sitä, mutta toimi hyvin! Oli niin kuuma, että tapahtuman paitoja en halunnut käyttää, vaikka niistä tykkäsinkin.
tämä yvetten paita ja myös pullo oli mulla pullovyössä mukana.


puolimaratonilla mulla oli lyhyet sortsit jotka hankasi reisiä. ne ei siis päässeet jatkoon.
Päässä oli Asicsin juoksulippis jonka ostin viime vuonna Naisten Kympin tapahtuma alueella olleesta myymälästä. Se on hyvä ja hengittävä ja toimii hyvin, kun kuumalla kaataa vettä hattuun, niinkuin mulla on tapana.
Jalassa oli mun luottokengät, aivan ihanat Newbalancen nb 1500 t2 juoksukengät. Olen joskus juossut pitsihousuissa, enkä todellakaan suosittele moista ;) nykyään juoksen pitkät matkat mielellään bokserimallisissa alushousuissa. Sain juoksijalehdeltä testiin aikaisemmin urheiluliivejä ja löysin itselleni ihan lempparit, shock absorber run liivit run. Teen liiveistä lähiaikoina postauksen, löysin todellakin uuden mukavuustason juoksuun kun sain mahtavan tukevat liivit päälleni.
Maratonille vihdoin siis sukat (lyhyet urheilusukat) ja kengät nb 890 jotka on myös mun luottokengät, nyt kyllä sain kaksi rakkoa varpaisiini, kuuma keli saattoi olla syynä ja hikoilevat jalat.
Rintsikat ja toppi ja alkkarit oli samat, lippis vaihtui compresportin aurinkolippaan, mistä tykkään tosi paljon, pysyy hyvin päässä ja saa säädettyä ja tuntuu miellyttävältä päässä.
jalassa oli soc merkkiset muutaman vuoden palvelleet juoksusortsit , nekin on lyhyet, mutta niissä on alla vähän pitemmät lahkeet ja ne toimii mulla hyvin. Selkäpuolella mulla oli kuumuuden takia mun vanha juomapullovyö ja martina malliston pullo. Vatsapuolella oli spibelt,https://www.stadium.fi/urheilu/juoksu/juoksutarvikkeet/282716101/spibelt.original-water-proof-belt.blk-blk joka on ihan mahtava, siihen mahtuu puhelin, geelit , siripiripötkö ja suolapussi.
Näillä siis mentiin lauantaina. Muistin taas, että ihan lyhyet sortsit ei toimi mulla, mä hankaan koipia yhteen ja tulee rumaa jälkeä. Muuten kaikki toimi hyvin. Rintsikat oli ihan mahtavat, ei hangannut mistään! Kenkien vaihto oli hyvä, mutta mulle tulee pitkillä matkoilla(maraton tai pitempi) väkisinkin rakko tai kaksi, vaikka olisi kuinka hyvät kengät.
Nyt meen nukkumaan, palaan taas! Kivaa tulevaa viikonloppua sulle!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

olis mukavaa saada kommentteja!