torstai 30. toukokuuta 2019

urheiluliivi testi, isorintaisen kuntojuoksijan valinnat

Moi! Täällä ollaan taas! Palautuminen on sujunut hyvin ja jalat alkaa tuntumaan normaaleilta. Eka hölkkä on jo tehty ja hyvältä tuntui.
Nyt kuitenkin ajattelin jakaa teille liivitestin tulokset omalta osaltani. Sain juoksijalehdeltä testiin urheiluliivejä. Toukokuun Numerossa oli testin tulokset, mutta itse halusin jakaa vähän laajemmin omia tuntemuksia ja fiiliksiä liiveistä. Mulla on isot ja painavat rinnat ja kunnon tuki on todella tärkeää. En ollut edes ymmärtänyt, miten tärkeää se onkaan. Mä olen pihistellyt liiveissä ja juossut melko huonoilla toppimallisilla liiveillä. Olen pärjännyt niilläkin, mutta nyt kun pääsin hyvien liivien makuun, en palaa enää takaisin vanhaan. 
Mun suosikki liivit: Shock absorber run





Kävin Shock Absorberin maahantuojalla testaamassa heidän liivejään ja sain lyhyen oppimäärän rintojen liikkeistä juoksun aikana. Sain hyvät opastukset myös miten liivit puetaan ja rinnat asetellaan ja niiden pitää olla tukevan tuntuiset! Sain testata paikanpäällä run ja run padded liiviä. http://shockabsorber.fi/tuotteet-ultimate/ valitsin run mallin, koska se tuntui panssarimaisen tukevalta ja rinnat ei heiluneet yhtään, vaikka hyppelin ja juoksentelin ne päälläni. Myös run padded tuntui hyvältä , mutta päädyin kuitenkin runiin. 
Plussat:  kauniit, tukevat, miellyttävät, ei hankaa, pysyy paikallaan, tukevat ja paikallaan pysyvät olkaimet
miinukset; vähän hankalat pukea alkuun, kahdet hakaset, mutta siihenkin oppii. Alkuun voi tuntua liiankin litistäviltä ja tukevilta, mutta minusta se on vain plussaa.
Näillä liiveillä juoksin pari pitempää lenkkiä ja lopulta päädyin niihin myös kun juoksin Helsinki City Doublen. Toimi tosi hyvin! Ei minkäänlaista hankausta , vaikka oli kuuma ja hikoilin koko 8h . Aivan loistava liivi isorintaiselle juoksijalle, sopii varmasti pienempirintaisellekin.Toimii myös hyppy ja loikkatreeneissä. Mun koko näissä liiveissä on eur 85E. 
Mun kakkos valinta : Casall high controll sports bra.

Tosi hyvä kakkonen. Nää on nätit ja tukevat ja näillä pystyy hyvin myös hyppimään ja juoksemaan. 
Plussat: kaunis ulkonäkö, kevyt tunne, tukevat, olkaimet ei valu
miinukset: ei niin tukevat kuin eka valintani, mutta toimii hyvin kyllä. Ei istu ihan täydellisesti, eteen rintojen yläosaan jää tyhjää tilaa, mutta se ei tunnu haittaavan liikkeessä. Näissä 85 E. 
Mun kolmosvalinta:  Kari Traa Frigg
Nää on topatut liivit ja toppaukset tuntuu aika oudoilta ja niitä saa väännellä oikeaan muottiin, ennen pukemista. Näissä on myös kahdet hakaset, mutta nää ei ole niin tiukat ja tukevat, niin on helpompi itse pukea. Ajattelin, että nää voisi toimia talvella, mulla ainakin hiostaa nää toppaukset lämpimällä kelillä, talvella usein rinnat palelee, testaan niitä uudelleen silloin. Ei niin hyvät kuin kaksi ensimmäistä liiviä, mutta ihan hyvät.
Plussat: melko tukevat, rinnat pysyvät paikallaan. 
Miinukset: toppaukset oudon ja jäykän tuntuiset, olkaimet joutuu vetämään tosi tiukalle, ettei valu ja silloin ne painaa olkapäitä ja hankaa. Kävelyssä toimi paremmin kuin juoksussa. 
mun koko näissä 80d
Nelosvalinta: Adidas Dont rest alphaskin

Miellyttävän tuntuinen toppimallinen ja kivannäköinen, muttei oe lähellekään niin tukeva kuin ekat kaksi. Kävelyillä ja vaikka töissä eskarien kanssa touhutessa toimii ja jumpissa joissa ei tarvitse hyppiä paljon. 
Plussat: Nätit, miellyttävät päällä, helpot pukea. 
Miinukset: ei tarpeeksi tukevat juoksuun isorintaiselle. 
Mun koko näissä L
Oli tosi silmiä avaavaa päästä kokeilemaan erilaisia liivejä. Mun niskakin on voinut paremmin kun on oikenlaiset liivit. Kiitos juoksija lehti https://www.juoksija-lehti.fi/ kun pyysitte mukaan testiin ! 
Mun valinta siis Shock Absorber run. Niistä on tullut mun lempparit! Hankin seuraavaksi heidän liivit joihin voi liittää sykeanturin eteen. Voisin myös kokeilla Run paddedia, koska sekin tuntui istuvan hyvin. Tulen käyttämään myös muita liivejä , varsinkin muissa lajeissa joissa ei tarvita niin jämäkkää tukea kuin juoksussa. 
Toivottavasti sait näistä jotain vinkkiä liiveihin , jos olet miettinyt minkälaisia liivejä voisi kokeilla juoksua ajatellen. Mitkä on sun lemppariliivit? 
Nyt lähden nukkumaan, huomenna aamulenkki ennen töitä. Kivaa tulevaa viikonloppua!



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

olis mukavaa saada kommentteja!