torstai 13. helmikuuta 2020

10 kysymystä ja vastausta , tiesitkö tän musta?

Moi! Viikko on melkein lopussa ja päätin kirjoittaa itsestäni 20 random faktaa, mutta jään ne kahteen postaukseen, ettei tuu liian pitkää sepostusta. Saatat jo tietää ainakin osan näistä. Ois kiva tietää sustakin juttuja, kerro vaikka kommentteihin omat vastauksesi.  Kysymykset on lukijoilta ja Insta seuraajilta ja osan vaan keksin itse, mietin oisko susta ehkä hauska tietää nää jutut musta. Eli tässä tulee ekat 10 kysymystä ja vastausta:
1. Etunimesi: merituuli ,mulla ei oo toista nimeä. Olin pienenä vähän vihainen siitä, että mulla oli vaan yksi nimi. Isä vastasi, että siinähän on kaksi yhdessä.. en vakuuttunut vastauksesta.nykyään tykkään nimestäni, eikä haittaa, vaikka onkin vaan yksi nimi.
2. Ikäsi: oon syntynyt 8.4 1974 täytän siis huhtikuussa 46 vuotta
3. Lapsuuden perheesi: isä, äiti ja 7v nuorempi sisko
4. Oletteko läheisiä lapsuuden perheesi kanssa?: joo! Asutaan alle 10km päässä toisistamme. Ollaan oltu aina läheisiä, mutta vuosien kuluessa ollaan vaan lähennytty. Sisko on yksi mun parhaista ystävistä.
Ollaan tosi erilaisia ja siksi varmaan sovitaan hyvin yhteen.äiti ja isä on mahtavia, auttaa aina kun on tarve ja heillä on ovet aina auki mun ja siskon perheelle.
5. perheesi, ootko naimisissa?:  joo, ollaan oltu 26v yhdessä mun miehen kanssa ja naimisissa 22v.

Esikoinen on 21v ja kuopus 17. Vanhempi muutti juuri pois kotoa, vähän on mulla sopeutumista vielä.
6.onko sulla mitään sairauksia? : verenpainetauti, siihen on lääkkeet. Ihan kunnolla ei oo balanssia löytynyt. Välillä heittelee paineet vieläkin.
7. Ootko liikkunut aina paljon? : en todellakaan. Olin liikunnallinen lapsena, tanssin ja jumppasin. Teininä tuli pieni stoppi ja kun mun selkä leikattiin 16v :nä, en liikkunut pitkään aikaan yhtään. Myöhemmin innostuin monesta lajista, vähäksi aikaa.. mikään ei kolahtanut. Pyöräily, kävely ja Zumba on ollut tärkeimpiä juttuja. Nykyään kävelen ja pyöräilenkin, zumbannut en oo pariin vuoteen, ois kyl kivaa, tykkään siitä.
Nykyään juoksu on ykkönen.
8. Lapsuuden unelma ammattisi : kauppajatäti , tää oli kuulemma mun vakio vastaus. Kaupanmyyjä siis. Itse en muista tätä, mutta aika nuoresta lähtien oon halunnut lastenhoitajaksi. Näyttelijä ja laulajakin oli jossain vaiheessa mielessä..pienenä esitin paljon laulu ja tanssi esityksiä ja tein omia biisejä. Alter egoni oli Tiina Kristiina Klenkhinen 🤣
9. Ammattisi ja onko se unelma ammattisi?: olen lastenhoitaja eskari ryhmässä. Tykkään työstäni kovasti, varsinkin eskari on mun juttu. Mietin kyllä välillä alanvaihtoakin, mutta en osaa päättää mitä haluaisin opiskella ja toisaalta taloudellinen tilannekaan ei kestäisi usean vuoden opiskelua. Nykyisen työn lisäksi kiinnostaisi hierojan ja ptn koulutukset, ehkä jossain vaiheessa.
10. Tykkäätkö juosta maastossa vai tasaisella?: tasaisella viihdyn jotenkin enemmän, mutta polut ja luonto on niin rauhoittavia, että sinne on päästävä tasaisin väliajoin.
Tässä ekat 10 kysymystä ja vastausta, oliko mitään uutta?
Palaan seuraaviin 10 kysymykseen pian.
Kivaa tulevaa viikonloppua!

3 kommenttia:

  1. En tiennyt, että oot joutunut selkäleikkaukseen! :O Tuliko kuntoon? Selkään liittyvät vaivat kuulostaa aina jotenkin tosi isoilta ja vakavilta.

    1. Mun etunimet on Matilda Henrietta, sointuvat mielestäni aika kivasti yhteen.
    2. Vietän tämän vuoden joulukuussa kolmekymppisiä. :)
    3. Perheeseen kuuluu iskä, äiti ja 4,5 v. vanhempi sisko.
    4. Vanhempien kanssa olen tosi läheinen, arvostan mittaamattomasti kuinka turvallisessa ja ongelmattomassa kodissa sain kasvaa. Soittelen heille usein eikä ehdi kovin montaa viikkoa mennä, etten kävisi Tampereella täältä uudesta Helsingin kodistani. Siskon kanssa ollaan todella eri luonteisia ja meidän tavat nähdä maailma ei aina ihan kohtaa, mutta ei meillä ole myöskään huono suhde.
    5. Oon sinkku ja asun yksin, tai no solussa mutta en laske solunaapureita varsinaisesti kämppiksiksi.
    6. Ei ole varsinaisesti sairauksia. Silmissä on ollut vauvasta asti näköhermot vähän kierossa, mikä vaikuttaa varsinkin vasempaan silmään, mutta kun sen kanssa on elänyt aina niin ei aiheuta mitään hankaluuksia enkä koe, että rajoittaisi mitenkään.
    7. Lapsena harrastin joitakin vuosia tanssia ja vähän pidempään ratsastusta, mutta en oo koskaan ollut mikään sporttihullu. Rupesin kunnolla aktiivisesti vasta pari vuotta sitten, kun aloitin juoksun.
    8. Halusin olla lapsena eläinlääkäri. Vaikka tykkäänkin eläimistä niin on niin 100% humanisti, että tästä ei olis kyllä koskaan tullut mitään. :D
    9. Opiskelen vieläkin, mutta uskon, että nyt teatteritieteen opinnot vievät kohti unelma-ammattia, vaikken vielä tarkkaan tiedä mikä se tulee olemaan.
    10. Oon ehtinyt tosiaan juosta vasta pari vuotta ja löysin tasaisille reiteille ensin, siellä edelleen kasvatan kuntoa. Katsotaan, innostunko joskus maastojuoksusta, mutta nyt sinne ei ainakaan ole suurta hinkua.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ai niin ja perheessäni tietysti myös osana siskon perhe, eli hänen mies ja 3-v. tytär. :)

      Poista
  2. Kiva kuulla sinustakin näitä. Mulla oli skolioosi joka hoidettiin korsetilla, mutta selkäkipujen takia selkä leikattiin ja 5s nikama luudutettiin/jäykistettiin.kesti reilun vuoden parantua ja kauemminkin kokonaan. Mutta on nykyään hyvä.

    VastaaPoista

olis mukavaa saada kommentteja!