sunnuntai 2. lokakuuta 2016

innostusta, jännitystä ja treeenailua: viimeiset kaksi viikkoa ennen helsinki city trailia

Moi! Nyt se varmistui , mä menen Helsinki city trailiin 15.10. Siistiä ja jännää! Terveys on ollut niin ja näin ja siksikin tämä varmistui vasta nyt. Nyt vasta tuntuu normaalilta ja tuntuu siltä että,  pystyn juoksemaan kevyesti. Takomorunners on tapahtuman yhteistyökumppani ja sitä kautta sain osallistumisen . Kunnosta ei ole tietoa, mutta ei kai se sieltä minnekään ole mennyt. http://helsinkicitytrail.fi/ tuolta löytyy tapahtumasta tietoa, jos suakin kiinnostaa juosta poluilla, melkein keskellä Helsinkiä. https://www.facebook.com/Takomorunners-269894116691718/  tuolta taas löytyy arvonta mistä voi voittaa osallistumisen itselleen ja kaverilleen tuonne. Arvonta suoritetaan ma 3.10 eli kannattaa käydä pikapikaa osallistumassa!
Olen juossut poluilla melkein kaksi vuotta. Se on kivaa ja erilaista kuin hiekka ja asfalttijuoksu. Juoksen kuitenkin suurimmaksi osaksi tasaisella, kuukaudessa noin yksi polkulenkki, joskus pari. Polkujuoksu on aika vaativaa ja raskasta, varsinkin jos on paljon nousuja ja juurakoita yms. Kun treenailen metsässä , mun vauhdit tippuu paljon verrattuna tasaisella juoksuun.

Onhan mäkiä tietty maantie juoksussakin, mutta on se silti erilaista. Maasto on epätasaista ja saa olla tarkkana ettei kompuroi ja telo itseään.
 Polkujuoksu on silti tosi kivaa, maisemat on vaihtelevia ja pehmeä ja erilainen maasto on jaloille miellyttävä alusta. Polkujuoksu on myös kokonaisvaltaisempaa ja useammat lihasryhmät joutuu koetukselle ja saa treeniä. Toki riippuu paljon missä juoksee. Ihan vielä tällä treeni määrällä en lähtisi vaativiin vuoristo kisoihin yms, mutta Helsinki city trail tuntuu tosi kiinnostavalta ja sopivan haastavalta tähän väliin.
Juoksut on jäänyt vähiin tallinnan jälkeen. Olen juossut vasta yhden lenkin viime sunnuntaina kalkkiruukin luontopolulla. Toi lenkki oli 11km polkulenkki ja tuntui helpolta ja hyvältä.
Ajattelin juosta ekan polkujuoksukisan myös rauhassa ja nautiskellen. Mulla ei oo mitään aikaa mitä lähtisin tavoittelemaan joten pääsen paineetta liikkeelle. Nyt vaan pitäisi päättää , juoksenko tuolla 21km vai 11km. Ystäväni Tiina on luvannut höntsä seuraa mulle jos lähden puolikkaalle, mutta vähäinen treeni alkaa kallistaa minua 11km matkan suuntaan, saa siinäkin juosta. No mietin vielä hetken ja päätän sitten. Olen kyllä sauvakävellyt ja kävellyt paljon sekä metsässä että asfaltilla ja hiekalla.
Tänään on takomorunnersin yhteislenkki hakunilasta kuusijärvelle, siellä pari kiekkaa ja takaisin yhteensä noin 14km.  Tulevalla viikolla olisi tarkoitus juosta kolme lenkkiä ja ainakin yksi poluilla. Sunnuntaiksi olen sopinut kalkkiruukin luontopolun lenkin. Vika viikko sitten rauhallisemmin.
Näillä ajatuksilla uuteen viikkoon. Ootko sä tulossa Helsinki city trailille? Oletko juossut paljon poluilla?
Kivaa uutta viikkoa!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

olis mukavaa saada kommentteja!