Lukijat

tiistai 21. heinäkuuta 2020

Reilu kolme viikkoa masokistin unelmaan, miten treenit sujuu?

Moi! Loman pisin pätkä 3 viikkoa ja 3 päivää loppui ja palasin viime To töihin. Loma oli ihana ja rentouttava.
Ilmat on olleet vaihtelevat ja ihanaa kun nyt taas saatiin lämpimämpi jakso.  Tykkään juosta lämpimällä. Yli 30 asteen helteet on liikaa, mutta yli 20 asteen lämpö on ihana. Toki treenaan kuumimpina päivinä aamulla tai illalla, mutta lämpö on kivempi kuin sateinen 10 astetta.
Treenit on sujuneet hyvin. Kroppa on tuntunut hyvältä ja olen saanut hyvin kerättyä kilsoja kävellen ja juosten ja muutenkin treenit on olleet monipuolisia ja lepoa on ollut mukavasti myös.
 Mulla ei ole ohjelmaa jota noudattaisin 100km kisaan treenatessa. Olen vanhojen ohjelmien pohjalta tehnyt löysää suunnitelmaa jota noudatan ja muokkailen. Mulla ei ole aikatavoitetta masokistin unelmalle 15.8 vaan pääpaino on kestävyystreenissä. Eli siis olen pyrkinyt lisäämään kilometrejä kävellen ja juosten. Olen huoltanut kroppaa, venytellyt, tehnyt liikkuvuus treenejä usein  ja  lihaskunto treenejä 1-2 kertaa viikossa.
Masokistin unelmaan on kolme ja puoli viikkoa. Viime ja tämä viikko on kovempi treeni viikko ja ensi viikolla jo alan rauhoittamaan treenejä. Tällä viikolla olisi tarkoitus juosta pisin lenkki, n 3h.
Tässä viime viikon treenit
Ma: 30 minuutin venyttely aamulla ja illalla 40 min Yin jooga. Päivällä 20 min kävely.
Ti: 1 tunnin sauvakävely ja illalla 1 tunnin suppailu, se oli kivaa!!

Illalla 30 min Yin jooga.
Ke: viimeinen lomapäivä  alkoi 11.71km 1h 14min lenkillä. Menin täysin sykkeiden mukaan ja juoksu tuntui helpolta.

Illalla 35 min kävely ja 20 min liikkuvuus ja venyttely.
To: aamulla 2km hölkkää ja 35 min lihaskuntotreeni ja 3km hölkkä kotiin. Illalla oli niin hyvä fiilis, että lähdin kävely- juoksulenkille. 10km 1h6min, juoksin 5min ja kävelin minuutin.


25 min venyttely illalla.
Pe: lähdettiin miehen kanssa mökille moottoripyörällä ja mun takapuoli oli aika kovilla vaikka matka ei ollut kuin n 2h.venyttelin illalla 30 min ja  rullailin 15 min.
 La: juoksin mökki maisemissa 8.5km kyläkaupalle ja vissy ja mehujäätelö tauon jälkeen palasin takaisin pienen kiertotien jälkeen ( juoksin lähirannalle ja uin hikisissä alusvaatteissa ja sitten hölkkää takaisin mökille)  ja pitkiksestä tuli hyvä 18km 2h6 min.

Illalla pyöräiltiin äidin kanssa 10km Mäkinen lenkki. Venyttelin 30 min.
Su: lämmin jo aamusta, eli hikinen intervalli tiedossa. Hölkkäsin alkuun ja loppuun ja treeninä 5x 2min 1min palautuksella ( pysähdyin ja pysäytin kellon minuutiksi) ja 10x 1min vedot 30sekunnin palautuksella. Tosi hyvä treeni! 6.4km ja 41minuuttia.

Prätkällä taas kotiin ja peppuvenyttelyt 😂 illalla 1h 14 min sauvakävely.

Tosi hyvä viikko! Tää viikko samantyylinen, mutta pitkis on pitempi. Mites sun kesä on sujunut? Entä treenit?
Mä lähden nyt töihin, huomenna alkaa kesäloman viimeinen pätkä.
Kivaa viikon jatkoa!


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

olis mukavaa saada kommentteja!

peruskuntokausi käynnissä, viime viikon tärkeimmät

 Moi! Mulla on pientä blogin kirjoitus vaikeutta ollut viime aikoina. Välillä päätän aiheen ja innostun, joo tosta mä kirjoitan, mutta sitte...