Lukijat

lauantai 1. elokuuta 2020

Jännitystä, treeni kateutta ja treenien vähentämistä, 2 viikkoa masokistin unelmaan.

Terve! Se olis sitten tasan kaksi viikkoa masokistin unelman 100 kilometrin taivallukseen. Hui! Jännitys alkaa nostaa päätään ja vertailu toisiin on tullut kuin huomaamatta. Tuntuu siltä kuin muut olisi treenanneet sata kertaa paremmin ja enemmän. Toki tiedän, että jos on tottunut juoksemaan joka kuukausi useamman maratonin tai muuten on keräillyt kilometreja kauemmin, tulee treenattua masokistillekin erilailla kuin mulla.
Mä hajottaisin paikat välittömästi jos triplaisin treeni määrät.
Olen treenannut aika samalla lailla kuin maratonille, vähän enemmän kilometrejä kyllä tietoisesti lisäillen, mutta lepopäivistä ja treenien monipuolisuudesta kiinnipitäen. Olen pitänyt löyhästi ohjenuorana viime vuoden doubleen valmistavia treenejä, silloin ohjelman teki mulle wauhtikirppu Anna. Nyt olen treenannut itsekseni ja yleisesti ottaen olen tyytyväinen, mutta välillä iskee ns treeni kateus ja paniikki, kun vertaan itseäni muihin. Nyt kuitenkin treenit on tehty. Toki pieniä juoksuja, lihaskuntoa ja kehonhuoltoa on vielä luvassa kahden viikon aikana, mutta pitkät lenkit on tehty.  Toukokuun lopussa juostu maraton on pisin treeni ennen masua. Parina päivänä keräilin kilometrejä usealla lenkillä päivän aikana ja viime sunnuntaina juoksin pisimmän lenkin maratonin jälkeen. Juoksin Iisalmessa 23km 2h49 min.

Lähdin tyhjällä mahalla ja energiat loppui. Tein kuitenkin rauhallisen 20km lenkin päälle 3km loppunoston, kun kävin ostamassa huoltoasemalta vähän evästä. Ihan tyytyväinen en ollut lenkkiin, olis saanut olla vähän pitempi, mutta kun ei energiat riittäneet, niin ei sitten. Oltiin kylässä, enkä viitsinyt kaivella kaappeja, kun muut nukkui. Olisi pitänyt laittaa illalla jo aamiainen valmiiksi, mutta tietääpähän seuraavalla kerralla. Mä tykkään juosta tyhjällä vatsalla, mutta pitkiksiin tarvitsee energiaa. Geelit olisi myös auttaneet asiaa, mutta nyt ei ollut niitäkään. Huoltoasemalla myytiin kerta annospurkkeja hunajaa, se oli tosi hyvä ja nopea apu energiavajeeseen. Edellis viikon viikko kilometrit oli hyvät, 54 juostua kilsaa. Tämä viikko mentiin jo selkeästi vähemmillä juoksuilla. Juoksin alkuviikosta hartolassa 5x 1km vedot 500m hölkkäpalautuksilla.

Alku ja loppu verkkoineen tuli yht 9.5km 1h.  Tein myös pisimmän pyörälenkin ehkä koskaan, tai en ainakaan ihan just ole noin pitkään polkenut. Ajelin 34km Hartolan tosi mäkisissä maisemissa, nousua tuli yli 500m ja aikaa meni vajaa 2h.
Mies ajeli mukana skootterilla 😁  Eilen tulin kotiin ja skippasin väsymyksen takia hölkkä treffit Tiinan kanssa, mutta lepäilyn jälkeen piristyin ja päätin lähteä hölkälle illalla. Olipa hyvä lenkki! Fiilis oli mainio ja vuorottelin 10min juoksua ja 1min 30 sek. kävelyä yht 12.10km 1h22min.

Huomenna ehkä pieni juoksu tai sauvakävely. Ensi viikolla myös 2-3 juoksua ja sitten onkin enää viikko sataselle 😮
Näillä mennään. Se riittää siihen mihin riittää, muuta en voi nyt tehdä. Hierontaa, venyttelyä yms ainakin lisäilen ennen h hetkeä. Pikku paniikki kuuluu valmistautumiseen.
Mites sun treenit on sujuneet? Vai oletko nauttinut kesästä lepäillen?
Kivaa viikonloppua sulle, palaan pian!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

olis mukavaa saada kommentteja!

peruskuntokausi käynnissä, viime viikon tärkeimmät

 Moi! Mulla on pientä blogin kirjoitus vaikeutta ollut viime aikoina. Välillä päätän aiheen ja innostun, joo tosta mä kirjoitan, mutta sitte...