perjantai 27. marraskuuta 2020

mä oon HCRD 2021 lähettiläs!

 Moi! Pääsin kuin pääsinkin koneen äärelle yllättävän nopeasti. Mulle tuli tarve kirjoittaa tästä asiasta , niin siksi nyt jo uusi postaus.

Keskiviikkona paljastettiin HCRD ambassadors porukka. Olen ollut porukassa 5 vuotta (muistaakseni) mukana. Ensin HCR street teamissa




, sitten HCRD street teamissa ja nyt ollaan siis HCRD lähettiläitä.

Ensimmäisen kerran kuulin HCR street teamistä http://www.candyontherun.com/  eli Karoliinan blogista. Kun löysin juoksun, etsin myös Blogeja ja myöhemmin instagramin kautta juoksevia ihmisia. Karoliina kertoi blogissaan , Että HCR street teamiin haettiin uusia jäseniä. Jos viihtyy somessa ja tykkää juosta niin homma voi olla sun, ja niimpä sitten hain ja ihmeekseni pääsin mukaan. 

Oon saanut teamissä olemisesta paljon. Kavereita ja saanut myös osallistua juoksutapahtumissa ja messuilla yms pr hommiin





. Olen saanut jutella juoksusta ihmisten kanssa mm. Go expo messuilla, kertoa ja kannustaa ottamaan haasteita.Ennen HCRD tapahtumaa olevissa Expoissa olen myös ollut mukana, se vaan on niin kivaa! Jos mäkin pystyn juoksemaan maratonin, säkin pystyt! On mun yksi iskulauseista. Se pitää paikkaansa. Kun aloitin juoksemaan melkein 7 vuotta sitten En olisi uskonut, että juoksusta tulee näin tärkeä osa mun elämää. En myöskään olisi uskonut, ettämä juoksisin puolimaratonin . Maraton kuulosti supersankareiden hommilta ja mun mielestä maratonin juoksijat oli kaikki laihoja huippu urheilijoita, jotka treenaa kokoajan. Tämmöinen Vähän pyöreä, tavallinen tyyppi jolla ei ole urheilu taustaa, ei kyllä maratonia juoksisi. Löysin juoksukavereita ja huomasin, että ihan tavalliset ihmisethän niitä maratoneja juoksee. Huippu urheilijat toki treenaa paljon enemmän ja tavoitteellisemmin, mutta meitä kuntojuoksijoita on paljon. 

Somesta on tullut mulle myös tärkeä paikka, tykkään seurata ihmisiä ja tapahtumia somessa ja jaan omia , yleensä juoksuun liittyviä juttuja Blogissa, instagramissa ja facebookissa. Saadaan HCRD Yhteistyökumppaneilta Vaatteita ja lenkkareita , urheilujuomia yms. Kokeilen ja testailen ja kerron niistä mielipiteeni.


Mulla on käynyt tuuri ja olen tykännyt yleensä tuotteista paljon. Kerron kyllä jos tuote ei juuri minulle sovi. Esim Brooksin lenkkareita saadessamme , saatiin kertoa omat juoksutavoitteet, ja mitä kengältä haluttiin ja mulla on kegät toiminut hyvin pitkillä lenkeillä ja maratoneilla. Somessa on kiva jakaa kivoja asioita ja kun asiat onnistuu ja toimii. Jaan siellä myös asioita jos ne ei ihan täydellisesti mene. Oon saanut somessa yleensä positiivista palautetta. Joskus palaute on ollut rakentavaa ja olen siitäkin ottanut opikseni. Negatiivista palautetta olen saanut tosi  vähän. 

hcrd ambassadors julkistettiin keskiviikkona https://www.instagram.com/p/CIAL1uFA3BB/?igshid=62uchv5o0g7h (tuolta pääset instagramiin)ja näkemään koko porukan. Meitä on muutama pitempään mukana ollut ja muutama viime vuonna tullut ja tänä vuonnakin tuli pari uutta mukaan. Tosi kivan oloinen porukka! Meidän on tarkoitus kertoa juoksemisesta yleensä ja treenaamisesta kohti hcrd tapahtumaa 15.5 2021 https://helsinkicityrunningday.fi/.  Meillä kaikilla on tarkoitus juosta tuolla joku matka. Vielä on aikaa miettiä, mikä se matka on. Mä oon miettinyt maratonia tai doublea, eli puolimaraton ja maraton samana päivänä. Toivotaan, että. Kaikki 11 lähettilästä pysytään kunnossa ja saadaan jaettua juoksun iloa kaikille.

Asia mistä oli pakko alkaa kirjoittamaan, oli se, että Hcrd ambassadors julkistuksen jälkeen somessa alettiin etsimään asioita  mitä me ei olla. Toki ymmärrän, että miesten puuttuminen on tylsä juttu (heitä etsitään kyllä) miehiä on ollut mukana aiemmin, mutta ovat lopettaneet. Siitä tuli vaan sellainen olo, että me valitut ollaan liian nuoria (alle 30- reilu 50v) ja liian vanhoja, liian vaaleita, liian laihoja, liian nopeita, liian hitaita ja liian naisia. Siitäkin purnattiin, että samat tyypit pyörii täällä jatkuvasti. Onhan muillakin brändeillä tms lähettiläitä ja hekin saattavat jatkaa vuosia. Se kertoo minun mielestä siitä, että lähettiläät pitävät edustamastaan brändistä ja seisovat sen takana. Mä en ainakaan olisi ollut montaa vuotta tapahtuman mukana, jos en siitä tykkäisi. Jos miesten puuttuminen lähettiläissä meni seuraajien tunteisiin, niin tämä meni mun tunteisiin. Tuntui siltä, että oon väärässä paikassa, mun jutuista ei saa mitään uutta irti, ne on nähty. Mutta toisaalta pari päivää mietittyäni oon sitä mieltä, että meillä on hyvä tiimi ja otetaan ne tulevat miespuoliset jäsenetkin ilolla vastaan. Me tehdään tätä vapaaehtoispohjalta (toki saadaan yhteistyökumppaneilta tuotteita ja osallistumiset tapahtumaan) ja tehdään ja edustetaan ilolla ja kaikki omilla tavoillamme😀 mielipiteitä saa sanoa, sitä voi vaan miettiä miten ne sanoo (siksi odotin pari päivä..)

Toivottavasti jaksatte/haluatte seurata mun ja muiden lähettiläiden matkaa kohti hcrd 2021! Kerro ihmeessä, mitä haluaisit nähdä ja kuulla. Onko ensi vuoden tapahtumat jo selvillä sulle (jos ei mietitä covid 19, siitä ei vielä tiedä kukaan, toivotaan parasta) vai selviääkö asiat lähemmin?

Toivottavasti mun purkautuminen ei käynyt kenenkään tunteisiin, se ei ollut tarkoitus! Iloa ja valoa sulle!! Nähdään ja kuullaan! Kivaa viikonloppua 🙂

1 kommentti:

  1. Sua on ollut - ja on yhä - kiva seurata, oot oiva esimerkki siitä että juostakseen maratonin ei tarvi olla urheillut koko ikäänsä, vaan aikuisiällä voi aloittaa ja silti saavuttaa vaikka mitä.

    Olen nähnyt lähettiläiden yhteiskuvan mutta onnistunut välttämään somepurnausten lukemisen. Välillä tulee kyllä olo, että ihmisillä on vaan niin paha olo itsensä kanssa että ihan kaikesta tarvii pahoittaa mieli.

    VastaaPoista

olis mukavaa saada kommentteja!