Siirry pääsisältöön

Viikon treenit ja seuraavan ultrajuoksun suunnittelua

 Moi! Tää mun blogin kirjoitamistahti on ollut todella surkeaa. Sori siitä!  Päivitän säännöllisesti Instagramia, mutta jotenkin blogin pariin en saa itseäni kovinkaan usein. No nyt olen täällä. Ajattelin kirjoittaa viikon liikkumisista.

Ma 1.11:  15 min kehonhuolto

Ti 2.11:  6.3km 1h11min sauvakävelylenkki mäkiä eestaas. Yli 200m nousua kivassa pikku porukassa. 



Ke 3.11 :  5.4km 37min aamulenkki juosten.



Kiva ja rauhallinen lenkki. Illalla 40min jumppa työkaverien kanssa. Vedän siis jumppaa n 2kertaa kuukaudessa työkavereille . Tällä kertaa tehtiin 20 min kehonhuoltoa ja 20min venyttelyä.

To 4.11  aamulla hikinen hiit ja illalla 40 min kehonhuolto.

Pe 5.11 10 minuutin pika hiit. Illalla venyttelin 15 min.

La 6.11 aamulla treffattiin tiinan kanssa ja juostiin yhdessä puoli tuntia. Sitten treffattiin loppu porukka ja juostiin yhdessä vantaanjoen varressa pitkä lenkki. Mulle kertyi 19.2km 2h30min





. Tosi kiva ja rento lenkki. Nää yhteislenkit on mun juttu ja järkkään nitä viikottain.

Su. 7.11: elixiassa Hot pilates.



Ekaa kertaa Hot tunti ja tykkäsin! Hiki valui vaikka tahti oli rauhallinen. Illalla 37min kävely 3.2km. Venyttelyä 15min.

Juoksua tuli vähemmän kuin piti, mutta muuten olen tyytyväinen liikkumisiini. Mulle jäi vähän tyhjä olo hcrdn jälkeen ja päätin, että juoksen vielä tänä vuonna jonkun pitkän juoksun. Näillä näkymin juoksen 50km omatoimisesti 27.11 kun porukalla ollaan sovittu 30km lenkistä, niin siihen yhdistämällä 20km oma lenkki, tulee hyvä ultra! Eli nyt vielä juoksua hyvin alle niin eiköhän se mene. Sitten saan varmasti rauhan ja pisteen tälle kaudelle ja lepään kunnolla ennen ensi kauteen siirtymistä.

Miten sun kausi? Joko se on paketissa? Onko treenit kohti seuraavaa kautta on alkanut?

Nyt hetki sohvalla ja ajoissa nukkumaan, aamulla kello soi aikaisin. Mä palaan pian! 

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Pilvijärven luontopolku ,ihana reitti kauniissa maisemissa

Moi! Ihanaa kun kesä on täällä! Kesällä on kiva treenata , juosta, kävellä, huoltaa kehoa yms ulkona. Nauttia luonnosta kaikin aistein. Tykkään juosta vaihtelevissa maastoissa. Polkulenkit on mieluisia kauniin luonnon ja vaihtelevan maaston takia.  Olen nyt pari kertaa käynyt Sipoossa kiertämässä pilvijärven luontopolun. Ihana reitti! Vaihtelevaa ja suht helppokulkuista maastoa. Nousua oli mun garminin mukaan 10km kierroksella 196m ja laskua vähän enemmän.kalkkiruukin kierroksella nousua on saman verran 7km kierroksella, eli pilvijärven kierros on tasaisempi ja nousut on loivempia. Lähdimme Pilvijärven kierrokselle sipoonlahden koululta, neiti miilintie 3. Pilvijärven uimarannan parkistakin  voi lähteä, 10km reitti menee siitä, mutta kesäisin se on maksullinen.maksu menee paikalliselle urheiluseuralle, eli hyvään tarkoitukseen, ja jos vaikka kiertää kierroksen ja uiskentelee rannalla, voi sen hyvinkin maksaa, nyt ei viitsitty maksaa , kun pelkästään juostiin 10km kierros . Koulult

Viikon liikunnat ja go expo lippujen arvonta

Moi! Taas on viikko takana ja se hujahtikin vauhdilla. Liikettä on tullut mukavasti, vaikka juoksukilsoja vähän vähemmän kuin toivoin. Jotenkin en vaan ole saanut itseäni ulos juoksemaan, vaan jumppa kotona on vienyt voiton. Parempi kai sekin kuin ei liikettä ollenkaan.Vielä ei onneksi ole toukokuun maraton niin lähellä, että vähemmät juoksukilsat haittaisi. Saattaa välillä tehdä ihan hyvääkin rauhoittuminen ja keventäminen tai lajien vaihtelu. Tässä siis tämän viikon liikunnat. maanantai ; 35 min työmatkakävely. tiistai :38 min työmatkakävely illalla 15 min venyttely ja 30 min terve selkä jumppa treenaa kotona.comista. keskiviikko: aamulenkki ennen töitä 5km , juoksua 500-700m ja kahden liikkeen sarja, 20x hyppyä ja 20x kyykkyjä, taas juoksua 500-700 ja jumpat. 3x tämä setti ja 3x toinen sarja joka oli 15x kyykky hyppy ja askelkyykky 10/ jalka.  Kotona vielä 2x 30sek lankku. Illalla 30 venyttely. keskiviikko: illalla jumppaa. 30 min sensei treeni treenaa kotona. comista , siin

3kk pt palvelutestaaja aika alkaa olemaan ohi, onko mitään muutoksia tapahtunut?

 Moi! Kevät ja ihanat aurinkoiset kelit ja sulat tiet on täällä! Liikkeelle lähteminen on helppoa ja mukavaa ja olen tehnyt jo osittain lihaskuntotreenitkin ulkona , se tuntuu kesältä! Treenit sujuu hyvin ja tulevana viikonloppuna olisi taas 4h pitkän lenkin vuoro. 15.15 on sitten edessä se pitkä lenkki.7h ja vähintään 50km Mian kanssa. Olen luottavaisin mielin, näillä treenimäärillä pitäisi onnistua kyllä. Treenimäärät ei ole lisääntyneet vielä kovin paljon, mutta olen juossut useammin pitkiä lenkkejä. Ennen 2h lenkit oli aika maksimi ja nyt 3 ja 4h lenkit tuntuu melko helpoilta ja palaudun niistä helposti.Uskon  että nämä treenit riittää hyvin toukokuun tavoitteeseen, mutta kesän aikana pitää lisätä treenejä, että voin juosta kunnialla 100km läpi elokuussa. Viime vuonna treenimäärät oli tätä n 120km-180km kk tasolla. Uskon, että lisäämällä kilometrejä maltilla, mutta määrätietoisesti, 100km tavoite helpottuu.  Uskon myös, että Tekemäni muutokset ruokavalioon ja treeneihin auttaa mua