keskiviikko 22. lokakuuta 2014

mitä mun syksyyn kuuluu?

luin just candy in the run:in blogista päivityksen mitä hänen elämäänsä kuuluu juoksun ja urheilun lisäksi.nyt kun oon vieläkin sairas vuoteella(dramaattista)mulla on hyvä sauma ruotia mitä mulle kuuluu tänä syksynä ja ehkä ensi vuoteen pientä luotausta kanssa..saa nähä mitä mun päästä kumpuaa DDD siitä ei koskaan voi olla varma:)
oon siis lähihoitaja ammatiltani ja erikoistunut lapsi nuoriso ja perhetyöhön.oon töissä helsingin kaupungilla päiväkodissa.mun tänhetkisessä ryhmässä on 22 3-5v lasta ja mun työkavereina on jo kolmatta vuotta mukava mua kymmenen vuotta vanhempi sosionomi nainen ja kiva ja multitaiteellinen  mua pari vuotta nuorempi lähihoitaja mies.meidän ryhmässä on hyvä meininki,kitara soi ja laulu raikaa..eli tykkään työstäni,mutta oon luonteeltani sellainen että haluaisin aina muutaman vuoden välein kokeilla jotain muuta.olen muutaman kerran heittäytynyt 1-2 vuodeksi keikkailemaan lasten ja vanhusten pariin ja saan siitä aina uutta virtaa,taas olen alkanut haaveilemaan keikkailusta..saa nähdä koska uskaltaudun kyselemään pomolta virkavapaata.
(kuva lainattu vantaan sivuilta,ei siis mun työpaikalta)
perheeseeni kuuluu 99 syntynyt teinipoika15v jonka kanssa olen tutustunut teini elämään äidin vinkkelistä ja voin kertoa,että vaikka meidän poju ei vaikein tapaus olekaan,aina ei ole ruusuilla tanssimista.tällähetkellä on melko rauhallista,kun tyttö saapui kuvioihin kesällä.tosin suljettujen ovien takana vietetään äidin näkövinkkelistä liikaa aikaa,mutta olen tosi tosi tyytyväinen,ettei mun tartte ravata poitsun perässä pitkin nissasta ja vantaata muutenkin,niinkuin välillä oli.viime viikonloppunakin nuoripari leipoi mutakakkua ja valmisti koko perheelle juures dippiä.just äsken poika lähti kuntosalille treenaamaan,on kyllä haba alkanut kasvaa ja mies muutenkin leventyä,mun ohihan se pieni keskospoika(1500g ja 40cm)on mennyt jo aika päivää sitten,175cm ainakin on tän hetken mitat.
tässä kuva veljeksistä pärnusta vuodelta 2009.pikkusen ovat tuosta kasvaneet:)
pojat ovat aina olleet kovia tappelemaan ja ollaan kyllä sellasta kiljusen herrrasväkeä välillä,että voi naapuriparkoja.tulevat kyllä toimeenkin,ja esim pelaavat konsolipelejä yhdessä ja talvella käyvät laskettelemassa.
toinen poika on 2003 syntynyt ihana äkäpussi.. jos isolla veljellä on ovet alkanut paukkua murkkuiän vuoksi parivuotta sitten,niin tämä herra syntyi väärällä jalalla:)).minusta on kuvaavaa,kun poika oli 3 tai 4 ja oltiin miehen serkulla espanjassa,miehen serkku muisteli reissua myöhemmin,että englantilaisilla on kello viiden tee ja j;llä on kello 2 huuto:)).välillä on rauhallista,mutta hän osaa ilmaista tavallisetkin asiat niin uskomattoman negatiivisesti,taito kai sekin on..muutaman vuoden jääkiekko harrastus jäi tänä syksynä ja nyt käy hyppimässä uimahyppyjä tikkurilasssa.
mukavat pojat ja uskaltaa noiden kanssa ihmisten ilmoillakin olla ja mielellään olisi enemmänkin,mutta ikä on sellainen,ettei äidin seura välttämättä oo aina se paras.
tämän syksyn uusin juttu on minun lisääntynyt vapaa aikani.pojat on treenanneet niin paljon,että oon ollut jatkuvasti jollain sähly tai jäähallilla tai jalkapallo kentän äärellä.nyt kun teinillä ei ole montaa harrastusta ja pienemmällä on vain kerran viikossa treenit,mulla on ruhtinaallisesti aikaa!juoksuun hurahdin syksyllä totaalisesti,kun tajusin pitkien ihanien lenkkien nautinnon!!ei siis aina samoja reittejä ja samaa vauhtia,vaan vaihdellen,kivaa!!
toi kuva on mun lemppari reitiltäni,hakunilan kartanon seutu on vaan niin ihanan kaunista!!
leipominen on taas iskenyt meikäläiseen,vaikka periaattessa pitäisi keventää,mun tekee jatkuvasti mieli jotain hyvää,ainakin mä leivon mielelläni sämpylöitä jos ei muuta,ja letut mmmmmm!
mulla on uudet sukset,odotti koko viime talve,kun en kerennyt laduille leudon talven ja laiskuuden takia,tänä vuonna oon haaveillut aloittavani lapsuuden mukavan harrastuksen uudelleen..
kuva alkuvuoden vantaan sm hiihdoista,mä en kyllä pääse tota vauhtia tota tappomäkeä ylös:))mut oli kiva katsella taitavia hiihtäjiä.
no tästä tuli ihan mahdottoman pitkä,toiv jaksoitte kahlata läpi!toivottavasti pääsen kirjoittelemaan juoksulenkeistäkin pian,tänään viimeinen antibiootti!
tälläista mulle,mitä sulle?



4 kommenttia:

  1. Heippa :) Kivoja kuulumisia! Ihana toi kuva sun lempparijuoksureitiltä, näyttää todella kauniilta! Ja toivotaan tosiaan, että tulee hiihtokelit tänä talvena!! :)

    VastaaPoista
  2. kiitti itselles ideasta!nyt kun on pakkasta ollut muutamina päivinä,mietin ettei sen talven ihan vielä tarttis tulla,kylmä...:)

    VastaaPoista
  3. Hei, luen tässä alusta asti näitä sun juttuja, ig:stä taisin alun perin sut löytää. Näitä on kiva lukea tietty liikunan vinkkelistä, mutta myös siksi, että käv in 80-luvulla yläasteen ja lukion tuolla Hakunilan liikuntapuiston viereisessä koulussa, silloin Sotungin ya ja lukio. Maisemat on siksi tuttuja, mutta liikuntapuisto on tullut sen jäälkeen. taidettiin olla lukiossa kun rakensivat uimahallin siihen koulun viereen.

    VastaaPoista
  4. Kiva kuulla, että tahkoat näitä alusta asti. Hakunilan ympäristö on tosi kivaa seutua, paljon mahdollisuuksia liikkua. Mä olen tutustunut alueeseen vasta aikuisiällä. Kivaa syksyä!

    VastaaPoista

olis mukavaa saada kommentteja!