keskiviikko 25. helmikuuta 2015

juoksutreenejä eri tavoilla

Viikonlopun jälkeen olin jotenkin poikki ja pidin maanantaina lepopäivän, vaikka oli tarkoitus juosta. Oon kuitenkin opetellut kuuntelemaan kroppaani (vaikka en siinä aina hyvin onnistukaan) ja tiedän että sitä ehtii sinne lenkille myöhemminkin. Käytiin kuitenkin pieni 4 ja puolen kilsan lenkki kävelemässä kaverin kanssa niin tuli itellekin parempi fiilis kun tuli jotain tehtyä.
Tiistaina oli vuorossa yleisurheilu, jota mä oon  alkanut odottaa joka viikko. Se on tosi kivaa ja tuo juoksutreeneihin mukavaa vaihtelua.
Juoksin treeneihin reilut 2km ja oli mukava lämpö kropassa kun lähdettiin porukan kanssa puolen tunnin hölkälle ulos. Sisällä oli sitten vuorossa ylämäkijuoksua ja tekniikkatreenejä mäkeen. Pikku tauon jälkeen juostiin melko matalilla aidoilla aita juoksua (ei oo ihan helppoa sekään) ja harpottiin ihan matalien aitojen yli yms hauskaa ja uutta.
Mun koivet oli ihan loppu kun lähdin juoksemaan kotiinpäin ja puolentoista kilsan jälkeen päätinkin kävellä loppumatkan kotiin. Suihkun jälkeen tein pienet venyt, mutta väsähdin niin totaalisesti, että isommat venyttelyt jäi (taas) väliin.
Aamulla oli kuitenkin hyvä olo eikä eilinen tuntunut missään. Töissäkin päästiin ulos kun ei satanut ja päivä sujui aika nopeasti.
Illalla lähdin juoksemaan rauhallista lyhyttä lenkkiä, mutta päätin kuitenkin tehdä hölkkäämisen ohella eri pituisia ja kovuisia vetoja. Aloitin kahden lyhtypylvään välin kovilla vedoilla ja välissä kävelin 2 väliä. Näitä tein 4 kertaa ja siirryin rauhaisaan hölkkään. Hölkättyäni jonkin matkaa tein reilun minuutin kiihtyviä vetoja minuutin kävelyillä näitä 3 ja taas hölköttelin rauhallisesti. Loppumatkasta juoksin kiihtyvästi mäen ylös  ja kävelin vähän ja siirryin hölkkään josta lopulta tein vielä minuutin kiihtyvän vedon ja kävelin kotiin. Hikinen ja mukava treeni yht 7km ja keskivauhdiksi tuli 6.5min km.
Tänään maltoin venytellä paremmin, nyt on huippufiilis!

Huomenna tai pe pitäis tehdä rauhallinen n.8km,mutta jos en jaksa en ota stressiä. Oon nimittäin lupautunut lähtemään lauantaina 25km yhteislenkille keskustasta olympiastadionilta. Koskaan en oo niin pitkään juossut ja vauhtikin on melko kova, n 7min/km eli mulle ja noin pitkään lenkkiin aika kova. Mutta aina pääsee hyppäämään bussiin jos ottaa koville. Yksi nainen ilmottautui juoksemaan mun kanssa samaan tahtiin,ettei muitten kovempien tarvitse lyllertää meidän kanssa.

Huomenna on aamuvuoro ja sovin meneväni katsomaan siskon poikia.
Kivaa loppuviikkoa!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

olis mukavaa saada kommentteja!