lauantai 26. joulukuuta 2015

joulun viettoa liikkuen ja rentoutuen

Joulu meni mukavasti. Aamulla(aattona) muiden nukkuessa lähdin hipsuttelemaan ulos. Juoksin kolme kilsaa pitemmän kiekan ja tapasin sitten kaverini katin. Katin kanssa mentiin kuusijärvelle ja kierrettiin se ja metsän kautta kuninkaanmäkeen ja sieltä Katin kotoa hölkkäsin kotiin. 12.5km kiva aamulenkki.

Viimehetken paketoinnit ja päivällä mentiin mun vanhempien luokse mun lapsuuden kotiin pukinmäkeen n.10 km päähän meiltä. Meillä kuuluu perinteisiin mennä ensin sinne ja siellä syödä ja saunoa ja avata lahjoja ja sitten alkuillasta miehen äidille syömään ja avaamaan paketteja.änä vuonna tehtiin samoin. Siskollani on 6 v ja 11kk pojat jotka toi uutta vipellystä jouluun. Meidän 12 ja 16 vt ei ole enää niin innoissan, mutta viihtyivät kyllä hyvin ja olivat tyytyväisiä lahjoihin. Minäkin olen tyytyväinen kun ei enää ole sitä kauheaa tavara paljoutta niinkuin silloin kun pojat olivat pieniä. Nyt saivat vaatteita ja leffalippuja ja rahaa,jota toivoivat koska haluavat ostaa playstation 4 konsolin. Taisivat saada tarpeeksi kasaan. Me ei miehen kanssa ostella lahjoja, mä tykkään, mutta se meni siihen että ostin kummallekin lahjat..eli ei järkeä. ostetaan sitten itse kun näyttää kivalta tai joskus muulloin ylläriksi toiselle. Äidiltä ja isältä sain alennusmyyntirahaa ja 3 puffia. Siskolta arpoja joilla voitin 9e.

Ilta vietettiin anopilla jonne miehen isovelikin oli tullut joulua viettämään. Oikein mukava ilta . Syötiin lisää ja täyteltiin poikien ristikkolehtiä yms kivaa.
Joulupäivän aamuna satoi ja tuuli. Siirrettiin sauvakävelylenkkiä myöhempään ja se kannatti, puolenpäivän aikaan paistoi aurinko kun lähdettiin reippaalle sauvakävelylle naapurin Susannan kanssa. Käveltiin n. 4km mäkiä ylös alas ja sitten vielä tavallinen lenkki kylläkin mäkisessä maastossa. Yhteensä 10.3km. Reipasta ja hikistä ja tänään on takapuoli ilmoitellut olemassaolostaan.
Illalla mentiin pojan 12v kanssa leffaan katsomaan star wars. Oli muuten yllättävän hyvä. En ole koskaan tykännyt noista, mutta tää oli kyllä hyvä.
Tänään tapaninpäivänä olikin vuorossa lenkki tikkurilasta. Eilen tuli puhetta mun fb sivulla lenkille lähdöstä ja tänään meitä lähti 3 naista lenkille tuuliseen ja koleaan, mutta aurinkoiseen keliin. Juostiin joen vartta puolisen tuntia ja vartin verran asfaltilla.7km 6.24min /km. Kiva reipas lenkki 172 sykkeillä. siis pk 2 treeni mulle. Oli mukava juosta eri maisemissa ja pitkästä aikaa näitten kaverien kanssa.

Käytiin tänään joulukinkun jämistä tehdyllä pizzalla mun vanhemmilla ja nyt lepäilyä ja rauhoittumista loppuilta. Huomenna pitkä rauhallinen opaslenkki sarin ja parin muun kaverin kanssa.
Mukavasti on tää joulun aika mennyt, oon nauttinut liikunnasta kun flunssatauon jälkeen oon taas kyennyt juoksemaan. Oon myös syönyt, mutta en liikaa , ja levännyt ja viettänyt aikaa perheen ja ystävien seurassa. Mukavaa joulun loppuaikaa!


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

olis mukavaa saada kommentteja!