maanantai 7. tammikuuta 2019

mitä suunnitelmia vuodelle 2019 ?

Moi! Niin se uusi vuosi on sitten käynnistynyt. Olin välipäivinä töissä, viime viikon olin lomalla. Teki tosi hyvää. sain liikuttua ja levättyä sopivasti. Nyt kävi kuitenkin tyhmästi ja eilen illalla alkoi flunssa ja tänään heräsin kuumeessa. PÖH! Joulun aikaan oli porukalla lähellä flunssaa, sieltä varmaan napannut.
Mulla on ollut loman aikana ihania yhteislenkkejä , Jennyn kanssa järkättiin keskustasssa lenkki ja siinä juostiin yhdessä 14km ja eilen isolla porukalla polkuiltiin kalkkiruukille 10km.
Juoksin myös 10km hakunilan uudenvuoden juoksussa.
Kiva tapahtuma ja hyvä kovempi treeni. 1h2min. Tiinan kanssa hölköteltiin aamulenkki heräävässä helsingin keskustassa yhdessä 7.6km ja yksin juoksin vielä niin, että sain 10km kasaan.
Ihana aloitus lomapäivään. Yhtenä aamuna sauvakäveltiin kahden kaverin kanssa tunti hakunilan urheilupuistossa. Kävelin pikku lenkkejä muutenkin ja venyttelin. Viime lauantaina oltiin Tiinan kanssa Heron 2v päivässä ja valittiin jumpiksi core 50 min ja saman pituinen pakaratreeni.
Käytiin myös elämäntapa muutos luennolla. Oli tosi mahtava päivä!
Tän vuoden tavotteita olen jo alkanut miettimään. En taaskaan aseta aikatavoitteita tai vuoden kilometritavotteita. Ne stressaa liikaa. Fiiliksellä ja terveyden mukaan tietenkin, mutta jonkinlaisia suunnitelmia ja tavotteita on hyvä olla niin säilyy treenimotivaatio.
Yhteislenkit pysyy edelleen mun ykkösjuttuna. Mä saan toisten kanssa liikkumisesta niin paljon virtaa ja laittamalla lenkit ennakkoon tapahtumiksi (löytyy juoksujalkavipattaa fb.stä klik) tulee itsekin lähdettyä. Perun lenkin vain sairastapauksissa ja jos on oikein surkea keli. Tulossa on eri pituisia rauhallisia lenkkejä ja keväämmällä vetoja ja intervalleja lisäksi. Mä vedän myös hcrd yhteislenkkejä yleensä pirkkolasta, mutta myös välillä töölöstä. Mä vedän jompaakumpaa hitaimmista ryhmistä, mutta kovempiakin vauhteja on tarjolla. Keväämmällä on tulossa myös naistenkympin kävely/hölkkälenkit https://naistenkymppi.fi/ joita olen vetänyt kahtena aiempanakin vuonna. Mun lenkit siis koostuu paljolti yhteislenkeistä.
Tapahtumat on kivoja ja on hyvä asettaa itselleen tavotteita jotka sitten motivoi treenaamaan. Teen usein väljiä suunnitelmia ja vuoden aikana tapahtumat varmistuvat ja teen lopullisia päätöksiä. Nyt olen ilmottautunut ekalle pitkälle polkumatkalle (siis mulle pitkälle, pisin tapahtumassa juostu polkukisa oli toissa vuonna 11km ) sherwood trail run jossa meinataan  Tiinan kanssa juosta 20km. Toi siis maaliskuun lopussa, eli luultavimmin tän vuoden eka lappukisa. Jos en innostu lähtemään johonkin extempore. Huhtikuulle mietin vielä jotain/joitain kisoja /tapahtumia. Toukokuussa on sitten mun tän vuoden päätavoite helsinki city double josta tulee siis mulle pisin tähän asti juoksemani matka yht 63km. Sitä kohti siis treenaan.
Loppukesästä olisi luvassa taas polkukisa https://coasttrail.run/ johon ollaan taas Tiinan kanssa menossa yhdessä, onnea on ihanat juoksukaverit!
Vaikka kilometrejä pitääkin nyt lisätä , pitää myös pitää huoli kehonhuollosta ja lihaskuntotreeneistä. Niitä lisään ja monipuolistan. Apuna ja vinkkien antajana toimii ainakin https://treenaakotona.com/ jonka avulla olen saanut monipuolistettua kehonholto ja lihaskuntotreenejäni.
Muutenkin alan tekemään monipuolisempia treenejä.
Lepoa en unohda. Pidän kiinni lepopäivistä ja hemmottelen itseäni. Touhuan perheen ja sukulaisten ja ystävien kanssa. Pääsin avoimeen taideyliopistoon ja täydennän opintojani 3 opintoviikon kokonaisuudella varhaiskasvatuksen musiikkikasvatusta ja se tuntuu tosi kivalta.  Koulutus toteutetaan torstai iltaisin, eli työn ohella pystyy käymään. Eli kokonaisuudessaan monipuolistan elämääni :) Onhan mulla aina ollut muutakin kuin juoksu, mutta nyt olen ajatellut tosiaan tehdä paljon muutakin, ehkä jotain uutta harrastusta.. kielten opiskelua, kokkikurssia tms. Ihan tarkkaan en vielä tiedä. Rakastan juoksua ja liikkumista, mutta muutakin sisältöä pitää olla. Pojat on isoja niin heidän kanssaan ei saa vietettyä niin paljon aikaa kuin haluaisi. Mutta yhteiset ruokailut pitkän kaavan mukaan, leffakäynnit yms on kivoja yhdessä ja niitä haluan lisää tai ainakin sen verran kuin aiemminkin. Miehen kanssa yhteiset irtiotot mökillä hotellissa prätkäillen tms. Oma aika kuluukin usein kävellen tai käpertyen sohvan nurkkaan hyvän äänikirjan kanssa.
Muitakin tapahtumia tulee varmasti, en vain ole vielä lyönyt mitään muuta lukkoon. Haluan voida hyvin henkisesti ja fyysisesti ja olla tyytyväinen nahkoissani, siihen tähtään ja se olkoon koko vuoden tavoite. Voida kokonaisuudessaan hyvin.
Minkälaisia suunnitelmia sulla on? Elätkö hetkessä vai teetkö tarkkoja suunnitelmia?
Nyt lähden takaisin vällyihin. Palaan pian! Suunnitelmia täydennän lähempänä kesää kun katse on suunnattuna kesään ja syksyyn.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

olis mukavaa saada kommentteja!