sunnuntai 13. tammikuuta 2019

sairasteluviikko ja tulevan viikon suunnitelmat

Moi! Mun viikko meni plörinäksi flunssan takia. Kuumetta oli maanantaista torstaihin, perjantai oli kuumeeton. Viikonloppukin meni tosi rauhassa, kun mun paineet taas nousi (vaikka syön lääkettä) ja olo on ollut vähän tönkkö. Mulla korkeat paineet tuntuu turvotuksena ja paineen tunteena päässä tai tietynlaisena päänsärkynä. Noi tuntuu siis silloin kun paineet nousee selkeästi normaalia korkeammalle, pieniä nousuja en tunne. Olen lepäillyt ja ottanut rauhassa. Siskon pojat oli yökylässä viime yönä ja heidän kanssaan tuli touhuttua kaikenlaista kivaa. Nyt olo on parempi.
Kävin flunssan takia lääkärissä torstaina ja kyselin samalla labrakokeiden tuloksia. Hoitaja sanoi, että kaikki ei ole ihan normaaleja arvoja , muttei mitään hälyyttävääkään näyttänyt olevan. D vitamiini ja kalsium on alhaalla ainakin, lupasi infota lääkäriä ja kysyä riittääkö lääkärin treffaus vasta holter testin jälkeen joka tehdään mulle 19.2, vai pitääkö mennä jo aikaisemmin. Multahan otettiin paljon labrakokeita ja keräsin virtsaakin 24 tuntia, sen tulokset oli normit. Sykkeen heittelyitä ei ole ollut, ainakaan en ole tuntenut niitä, eikä rannemmittarissa ole näkynyt nousuja. Paineetkin on olleet alhaalla, nyt sitten vissiin toi tauti nosti ne ylös. Toivottavasti normalisoituu pian.
Viikon liikunnat aika nollissa. Viikonloppuna tuli käveltyä pieniä 10-30 min rauhallisia kävelyjä koska ilma oli ihan mahtava ja mä meinasin tulla mökkihöperöksi,
happihyppely tekee kyllä hyvää. Touhuilin kaikenlaista ja  kävin siskonpoikien kanssa tänään pulkkamäessä minkä ansiosta askeleita kertyi pitkästä aikaa yli 10000. Flunssan oireita ei oikestaan enää ole. Jos paineet palaa normaaliin, voin ensi viikolla jo palailla rauhassa treeneihin.
Tulevalle viikolle olen merkannut löyhästi treenejä, teen jos fiilis ja olo siltä tuntuu jos ei niin sitten levätään. Mun kroppa on ihan jumissa viikon makaamisen takia. Ainakin kehonhuoltoa teen useampanakin päivänä,

aloitan tästä illasta. Pistän puhelimesta treenaakotona. comista yin joogan ja teen 30 min rentouttavan treenin sängyssä ennen nukkumaanmenoa. Se on muuten ihan mahtava unilääke, venytellä pitkään ja rauhassa sängyn pehmeydessä , siitä sitten vaan peitto korville ja unta kaaliin. Olen merkannut kalenteriin 3lle päivälle 30-60 min kehonhuoltoa, 1lle päivälle lihaskuntoa ja 2lle päivälle juoksua. Mutta katsellaan mitä tulee tehtyä. Mites sun treenit on sujuneet? Onko ollut flunssia tai muita kremppoja vai oletko päässyt treenaamaan normaalisti?
Nyt meen hetkeksi sohvalle ja sitten se yinjooga. Kivaa viikkoa sulle ja mä palaan taas!

1 kommentti:

  1. Minä sain flunssan joululahjaksi, mutta se oli yllättävän nopea ja kevyt tapaus ja taisin käydä jo ennen vuoden vaihtumista treenaamassa. Treenirutiini on suorastaan pärähtänyt käyntiin tästä vuoden alusta ja tavoitteena olisi mahduttaa joka viikolle kolme aerobista treeniä (eli lenkki tai BodyCombat, yleensä menee kaksi lenkkiä viikkoon), kaksi lihaskuntotreeniä ja yksi kerta joogaa juurikin kehonhuollon takia. Katsotaan miten lähtee ja kuinka jaksan, tämä kunnonnousu on niin hämmentävää, etten meinaa ihan pysyä perässä omasta jaksamistasosta. :D Pikaista paranemista ja toivottavasti labrat sun muut arvot alkaa näyttää pian taas normaaleilta!

    VastaaPoista

olis mukavaa saada kommentteja!