torstai 7. maaliskuuta 2019

paluu elävien kirjoihin

Moikka!
Olen maannut pari viikkoa nyt keuhkokuumeen takia ja vähitellen on aika palata takaisin elävien kirjoihin. Luulin , että paranen kuin taikaiskusta, tai niinkuin normi flunssasta, mutta keuhkokuume, olkoon kuinka lievä vain, vaatii aikaa ja hermoja.
Olen ollut sairaslomalla tähän päivään ja huomenna takaisin töihin. Olen venytellyt nyt kolmena päivänä vähintään 20 min kerrallaan ja se on tuntunut hyvältä ja tarpeelliselta. Eilen ja tänään kävin kävelemässä pienen lenkin ja sekin teki hyvää, vaikka tuntuu ärsyttävältä, miten pienestä pitää aloittaa. Eilen kävelin 650m ja tänään 900m


ja sekin tuntui ihan tarpeeksi pitkältä pätkältä. Kaukaiselta tuntuu intervallit ja pitkikset. Nyt pitää vaan malttaa. Mua yskittää helposti, niin ei tule rehkittyä liikaa. Haaveilen sunnuntaina käveleväni yli  puoli tuntia, mutta alle tunnin. Jos tuntuu pahalta tai olen väsynyt tms, en lähde, mutta nyt tuntuu siltä, että sunnuntaina saattaisin kyetä jo käppäilemään.
Huomenna mulla on Naisten Kympin lenkki Foorumin Stadiumilta klo 18.00, Tuu moikkaamaan ja lähde kävely hölkälle! Mä vedän alkuverryttelyt ja koordinaatioita, ja kävelen ekan 5min mukana, sitten käpsyttelen takaisin stadiumille ja odotan porukan takaisin ja vedän loppuvenyttelyt. Mun muutama kaveri on luvannut vetää 45 min lenkin joka tehdään 5min kävely ja 2 min hölkkä periaatteella. Sopii siis rauhallista lenkkiä tarvitseville, tai vasta vähän juosseille.
Ensi viikolla haaveilen kävelyistä, venyttelyistä ja kevyistä lihaskuntotreeneistä jaksamisen mukaan.  Jos kaikki menee hyvin, ensi viikonloppuna pystyisin jo kävely/hölkkäämään. Mutta katsotaan ja tunnustellaan ja sen mukaan mennään.
Tiedän tosiaan miten vakavasta taudista on kyse ja otan paranemisen tosissaan. Lääkäriltä sain luvan palailla urheiluun vähitellen ja kehoa kuunnellen. Tulehdusarvo on nyt normaali ja paraneminen on sujunut hyvin.
Nyt teen pienen iltavenyttelyn ja painun pehkuihin , huomenna pitää jaksaa olla pystyasennossa ja skarppina 8 tuntia.
Kivaa viikonloppua!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

olis mukavaa saada kommentteja!