maanantai 8. heinäkuuta 2019

berliinin reissu, laatuaikaa teinin kanssa

Moi! Täällä taas! Tultiin aamulla pojan kanssa Berliinistä. Olipas ihana reissu! Tässä fiilistelyä reissusta:
Lähdettiin perjantaina klo 11.00. Lento sujui hyvin ja oltiin aikataulun mukaan perillä. Otettiin taxi kentältä ja mentiin hotellille, mutta ei saatu vielä huonetta, kun oltiin reilu tunti liian aikaisin paikalla. Lähdettiin kävelemään lähistöle ja löydettiin kiva 50 luvun hampurilais ravintola http://route66diner.de/ josta tuli heti pojan suosikki.
Minäkin toki tykkäsin hamppareista tuolla, mutta olisin kyllä voinut useammassakin paikassa syödä, mutta tällä reissulla mentiin pojan ehdoilla. Muutenkin tehtiin aikalailla sitä mitä poika halusi.
Illalla käytiin shoppailemassa muutaman metropysäkin päässä. Berliinissä on tosi hyvät julkiset liikenne verkostot.Busseilla ja metroilla pääsee hyvin ja helposti liikkumaan paikasta toiseen. Illalla käytiin syömässä kreikkalaisessa ravintolassa https://www.lieferando.de/leonidas-gyros-souvlaki tästä tuli mun lemppari, ihanat ruuat ja isot annokset!
Meidän hotelli oli vähän sivussa, mutta lähellä oli bussi ja metropysäkit ja paljon kahviloita,pubeja, kauppoja, ruokapaikkoja. Hotelli löytyy täältä centro hotel berlin city west  Henkilökunta oli ystävällistä ja kielitaitoista ja aamiainen oli hyvä ja voin suositella hotellia muillekin. Paikka oli rauhallinen,mutta metroasemat ja bussipysäkit oli lähellä.
Lauantaina pyörittiin ympäriinsä katselemassa maisemia ja nähtävyyksiä. Berliinin televisiotorni oli hieno,
mutta ei menty sisään, kun se maksoi yli 20e henkilöltä. Lähistöltä löytyi muitakin näkemisen arvoisia paikkoja.

Google maps oli tosi hyvä apukeino, laitettiin aina, mikä paikka halutaan nähdä ja se neuvoi julkisilla tai kävellen paikat. Otettiin jossain vaiheessa  sähköpotkuludat
ja niillä oli kätevää viilettää paikasta toiseen. Voi appi oli helppo ladata ja se sama löytyy suomestakin, maksua meni vain 1.50e vaikka mentiin yli tunti niillä.
Oltiin aivan poikki, kun mentiin iltapäivällä hotellille, oltiin ensin kävelty 8km ja sitten viiletetty potkulaudoilla vähintään yhtä pitkä matka. Ulkoilua ja liikettä tuli paljon. Illalla käytiin taas syömässä hampurilais ateriat route 66 ravintolassa.
Sunnuntaina olikin yllätys kun tajuttiin, että kaupat oli kiinni. Meidän piti tehdä ostoksia vielä, mutta jäi tekemättä, no säästyipä nekin rahat. Käytiin Mauer parkissa jossa oli markkinat ja kirpputori ja esiintyjiä yms.täältä lisää mauerparkista , suosittelen käymään jos olette paikalla sunnuntaina. Kuunneltiin musiikkiesityksiä ja katseltiin akrobaatin esitystä.

Siellä oli tosi paljon porukkaa, teiniä ahdisti, minä kyllä tykkäsin pyöriä siellä ja nautin tunnelmasta. Taas napattiin potkulaudat ja viiletettiin niillä. Osittain metrolla. Illalla pakkailtiin ja käytiin syömässä kreikkalaisessa taas, kun poika halusi maistaa jotain toista annosta.
Käveltiin reissulla paljon ja kuljettiin metrolla, bussilla ja sähköpotkulaudoilla. Kävin lenkillä lauantaina aamulla ennen aamiaista ja sunnuntaina illalla. Lauantain lenkki oli rauhallinen 6km 38.13min, 4 pientä vetoa otin lenkin aikana, spurttailin ja herättelin kroppaa.
Sunnuntaina tein 1000m vedot samanpituisilla hölkkäpalautuksilla.
Kulki tosi hyvin! Kaksi vetoa meni jopa alle 5min km. Berliinissä on kiva juosta ja siellä on paljon juoksijoita. Mä olen niin kova eksymään, että menin vain edestakaisin reittejä ja siltikin jouduin katsomaan kartasta missä olen..
Kaikenkaikkiaan Berliinin reissu oli tosi onnistunut! En muista koska olisin viettänyt noin paljon aikaa yhdessä teinin kanssa,

usein ollaan kotona samaan aikaan, mutta hän omassa huoneessaan ja minä olkkarissa tms. Juteltiin ja touhuttiin kaikenlaista. Laatuaikaa nuorimmaisen kanssa.
Nyt lähden nukkumaan , huomenna aamulenkki.
Kivaa viikkoa!

1. Onpa teillä ollut kiva reissu. Berliini on mahtava paikka. Pari kertaa tullut käytyä. Paljon ehditte muutamassa päivässä.

1. Joo, oli kyllä! Paikkana tosi kiva, uusiksikin voisi mennä 😊paljon käytiin katselemassa, mutta paljon jäi näkemättäkin.

olis mukavaa saada kommentteja!