keskiviikko 11. joulukuuta 2019

joululahjavinkkejä liikkuville osa 2

Moi! Mulla on mennyt viime päivät sängyn pohjalla. Sain viimein lääkkeet angiinaan ja nyt alkaa helpottaa. Jos sitä viikonloppuna pääsisi jo ulkoilemaan. Pitää palata liikkeelle rauhassa ja maltilla. Tein maanantaina postauksen joululahjavinkeistä liikkuville ja lupasin vielä palata täsmävinkein.
Tässä vinkkejä liikkivien/juoksevien lahjoihin osa 2:
Nää on siis mun mietintöjä, kaikki ei käy kaikille, mutta jos jotain vinkkejä ja ideoita saat tästä, niin hyvä!
Mä en saa näistä mitään itse, jos mulla on yhteistyötä jonkin firman kanssa, ilmoitan sen vinkkauksen yhteydessä. Kerron myös, onko minulla kokemusta kyseisestä tuotteesta.

Heijastavat tuotteet. Suomessa on pimeää tosi suuria aikoja. Heijastimet on tärkeitä ja valot/lamput/heijastimet on mukavia lahjoja liikkuville ja tietysti muillekin tärkeitä

. Tässä muutamia erilaisia tuotteita esimerkkinä:
clip on heijastimet Näistä ei ole kokemusta, mutta vaikuttaa kivoilta . heijastinliivit Mulla on erilaisia heijastin liivejä ja ne on käteviä ja hyviä. glow active west Tää vaikuttaa kivalta ja oon miettinyt tän tyyppisen liivin hankkimista. heijastinpipot on hyvä idea ihan kaikille, hyvä osa pukeutumista, mulla on joitakin heijastavia pipoja käytössä. Myösjuoksuhanskat heijastimilla on hyviä. Yleensä urheiluun suunnitelluissa hanskoissa on jonkinlaisia heijastimia, mikä lisää näkyvyyttä. Monesti voi olla tarpeen myös lamput, varsinkin metsässä/poluilla tulee pimeä jo iltapäivällä Ihan pimeässä liikkuessa tarvitsee kunnon lamppua, hämärässä ja isommassa porukassa liikkuessa riittää   mallit. Mulla on erilaisia edullisia lamppuja,hankintalistalla jossain vaiheessa vähän tehokkaampi lamppu. Tässä pari erilaista vaihtoehtoa, erilaisissa hintaryhissä edullinen lamppu  edullinen lamppu  tehokkaampi lamppu tehokkaampi   Vielä parempia ja tehokkaampia lamppuja löytyy pljon. Itse en ymmärrä lapuista hirveästi ja olen tosian vasta miettinyt hankkivani tuollaista alle sadan euron tehokkaampaa lamppua. Kallimmaat ja tehokkammat lamput esim maaseudulla/ ilman katulamppuja olevilla teillä ja metsissä liikkuville  yms He kyllä kertovat varmasti itse, minälainen lamppu olisi heille hyvä ja tarpeellinen.

Aluskerrastot. Mä tykkään aluskerrastoista, kun on kunnolla vaatetta on mukava ulkoilla. Mukavat aluskerrastot lisää ulkoilumukavuutta. Töissä paljon ulkoilevalla näitäpitää aina olla saatavilla. Yleensä ainakin yksi uusi kerrastö löytyy joulupaketista.everestin aluskerrasto  kari traan aluskerrasto  merinovilla kerrasto. Kylmemmällä keleillä olen tykännyt merinovillasta. Se pitää ihon kuivana ja lämpimänä.

Asusteet. Erilaiset asusteet on aina kivoja paketissa.
Esim pipot, käsineet, sukat , kaulurit, tuubihuivit yms.
tuubihuivi  merinovilla kauluri talvi juoksusukat juoksukäsineet juoksu/hiihto pipo Näitä kaikkia käytän, mutta just näitä merkkejä ja malleja ei ole.Tuubihuivit on todella monikäyttöisiä ja usein mulla käytössä. Mun varpaat palelee helposti ja käytän usein tuplasukkia kylmillä keleillä, nyt olen ostanut talveen tarkoitettuja sukkia pitemmällä varrella , en ole vielä käyttänyt. Töissä käytän villasukkia.

Hygieniatuotteet
Kun urheilee paljon, tarvitsee peseytyäkin usein. Se kuivattaa ihoa ja hiuksia . Tässä jotain tuotteita . Shampoot ostan ihan perusmarketista, sieltäkin löytyy paljon hyviä vaihtoehtoja.
pesuneste mä en itse pysty käyttämään kovin hajustettuja tuotteita. Jotkut sopii ja sillointällöin kyllä, mutta tallaiset hajustamattomat miedot tuotteet sopii hyvin. kasvo voide kaikille ei käy kaikki, mä oon tykännyt tästä, vaikka usein muistan rasvata naaman vasta kun se kiristää kuivuudesta.. Toki meikatessa ja suihkun jälkeen, mutta ei automaattisesti aamuisin tule rasvattua. Arkimeikki mulla on yleensä ripsri ja kulmakynä, niin silloinkaan ei aina muista rasvata.. siihen pitää satsata enemmän. kosmetiikkasetit on myös kivoja , mä annan usein pojille jotain settejä, ne on helppoja ja tarpeellisia. aloe ihonhoito setti

Kotijumppavälineet. Kotona on hyvä olla jonkinlaisia jumppa kamoja jumppakuminauhat ne on käteviä ottaa reissuunkin mukaan. Erilaiset hierontapallot on myös hyviä apuvälineitä kehonhuoltoon esim faskiapallot
. Mulla on pari joogamattoa, hierontapalloja joogatiili, pilatesrulla, kuminauhoja yms pieniä ja vähän tilaa vieviä. Haluaisin vielä pari kahvakuulaa ja pienet käsipainot ainakin. Lahjaksi on helppo antaa vaikka
nystyräpallot .hierontarulla on hyvä , mulla on tämmönen.  Tän joulun yksi hittilahjoista on varmaan hulavanne , ainakin näistä painavemmista hulavanteista on ollut nyt paljon juttua. Mulla ei ole, voisin harkita. Myös kuntoiluun, terveyteen ja kehonhuoltoon liittyvät kirjat on kivoja, mulla ei paljon muita kirjoja olekaan, kun lainaan ja kuuntelen muita kirjoja, mutta terveyteen ja hyvinvointiin liittyviä kirjoja on kiva selailla. tässä muutama mielenkiintoinen : joogakirja , tämmöisen voisin hankkia. meditaatiokirja tää kiinnostaisi myös.

Myös jalkakylpysuolat yms on mukavia, niitähän voisi tehdä itsekin itsetehty jalkakylpysuola . Muutenkin jalkojenhoitoon liittyvät tuotteet on tarpeellisia ja ainakin mulla jää usein jalat huomioimatta .

Mitä sä oot antanut liikkuville ihmisille, mitä oot toivonut itse? Kaikenhan ei tietty tarvitse liittyä liikuntaan ja hyvinvointiin. Kaikkea muutakin on kiva saada , mutta tässä halusin keskittyä just hyvinvointiin liittyviin asioihin.
Nyt pikku venyttelyt ja nukkumaan. Mä palailen pian!



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

olis mukavaa saada kommentteja!