sunnuntai 13. maaliskuuta 2022

Miksi valitsin etävalmennuksen ja miten se toimii?

 Moi! Taas vierähti luvattoman paljon aikaa postausten välissä, sori siitä! Oon huomattavasti aktiivisempi instagramissa, eli sieltä löytyy enemmän juttua.

Oon nyt noudattanut 2kk jalanjälkivalmennus etävalmennusta ja treenit on muuttuneet radikaalisti. Aiemmin treenailin itsekseni ja kesällä sain apua kaverilta 100km viimeistelyihin. Oon ennenkin noudattanut ohjelmaa ja mulla on ollut pt. Omat treenit oon sitten räätälöinyt itselleni vähän vanhoja treenejä mukaillen.

Nyt etävalmennus tuntuu mulle sopivalta. Vaihtoehtoja on paljon ja voikin olla vaikea löytää itselleen paras vaihtoehto. Toiselle sopii valmis ohjelma (hcrd sivuilta löytyy tosi hyviä!) Mä halusin kokeilla miltä tuntuu treenata etä valmennuksessa kohti Hcrd päivää ja maratonia. Mulla on tavoitteena parantaa aikaa, niin on hyvä saada toimivat ohjeet ja opasteet treeneihin. Mulla on myös kerran kuussa puhelu jossa jutellaan valmentajan kanssa fiiliksistä ja sen pohjalta saan kuukaudeksi uudet treenit. Saan myös kysellä viestein, jos tulee jotain kysyttävää. Oma valmentaja, säännöllisin yhteistreenein on varmasti todella toimiva myös, mutta huomattavasti kalliimpi vaihtoehto, siksikin päädyin tähän.

Eli omat tavoitteet ja elämäntilanne vaikuttaa siihen mitä ja minkälaista treenaamista haluaa. Kannattaa etsiä ja kokeilla erilaisia juttuja jos tuntuu, että junnaa paikallaan ja haluaisi haastaa itseään ja tavoitella parempia tuloksia tai pidempiä matkoja. Ammattilaisten tekemät ohjelmat tuntuu turvallisilta, toki pitää omaa kroppaa kuunnella jos treenit tuntuu liian kuormittavilta.

Mulla toimii tällä hetkellä hyvin se, että saan kuukauden treenit valmiiksi, laitan ne kalenteriin ja voin valmiiksi miettiä miten mahdollisesti vaihdan päiviä yms. Voin myös kysyä jos en ymmärrä mitä jollain treenillä haetaan. Olen myös kertonut mun taustat ja miten oon tottunut treenaamaan, kaikki ei sovi kaikille. 

Onko sulla valmentaja tai joku ohjelma millä treenaat?

Tässä mun viime viikon treenit:

Maanantai : 45min venyttely

Tiistai : Marin kanssa lenkki. Mun sykkeet huiteli ja oli tahmeaa, mutta loppua kohti helpotti. 8.5km 1h2min


Keskiviikko: lasten liikkarit 2x45min ja sen jälkeen koordinaatioita ja loikkia 15min. 

Torstai :30min venyttelyt

Perjantai : aamun aikainen treeni, startti 05.15. 4x8min vedot 2min hölkkäpalautuksilla ja alkuun ja loppuun 10min kevyttä. 9.6km 1tunti. Melko hyvin sain tehtyä, vaikka noin aikaisin en ihan oo terävimmilläni, mutta hyvä fiilis!



Illalla 45min venyttely

Lauantai : Mian kanssa rauhallinen pitkis ihanassa auringonpaisteessa. 20km 2h28min. Ihanaa ja kevyttä, välillä oli jo Asfaltti näkyvissä! 






Sunnuntai :aamulla 30min venyttely. 10.5km 1h13min rauhallinen ja palauttava lenkki.  Illalla 30min venyttelyt. 

Treenit on sujuneet hyvin, viikko sitten oli kovempi pitkis ja se tuntui kropassa monta päivää ja nosti sykkeitä, mutta tuntuu hyvältä haastaa itseään ja huomata, että saa itsestään irti vaikka mitä. 

Nyt lähden valmistautumaan iltavuoroon. Kivaa viikkoa sulle! 



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

olis mukavaa saada kommentteja!